Oriste bestaat 15 jaar!
[Afbeelding: 15jaar.png]

Oriste bestaat 15 jaar!

Deze maand is het precies 15 jaar geleden dat dit forum het levenslicht zag.
Ooit begonnen en voornamelijk bedoeld als een handig platform voor satelliet-hobbyisten die via de schotel Griekse Televisie en radio wilden kunnen ontvangen.
Maar als snel werd Oriste ook veel gebruikt om algemenere vragen over Griekenland te stellen. Het ging allemaal heel snel, de éne na de andere rubriek werd aan het forum toegevoegd en binnen no-time groeide ons steeds populairder wordende forum om naar een gezellig en informatief virtueel kafeneion.

Na 15 jaar is Oriste nog steeds dé plek om informatie over ons zo geliefde Griekenland te vinden en te delen.

Ik vond dat toch wel een reden om even stil te staan bij dit jubileum.
Voor de wat nieuwere leden die het allemaal niet vanaf het begin hebben meegemaakt heb ik een poosje geleden een aparte pagina gemaakt waar de levensloop van Oriste in het kort wordt beschreven:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Ik zorg weliswaar voor de nodige techniek achter Oriste, maar zonder de waardevolle inbreng van alle forumleden zou dit forum totaal geen bestaansrecht hebben.

Daarom een dikke chapeau voor alle leden en hun tips, verhalen, vragen, foto's enz. Perfektbedankt
En uiteraard een bijzonder woord van dank aan iedereen die Oriste op de één of andere manier steunde of nog steeds steunt efxaristo . Zonder jullie zou Oriste al lang niet meer online zijn. In het beheren van een forum van dit formaat gaat veel tijd én geld zitten. Aangezien ik sinds een jaartje gepensioneerd ben is de tijd geen probleem, maar de kosten des te meer Wink

Bedankt voor de mooie afgelopen 15 jaren en alvast een fijne zomer gewenst, uiteraard het liefst met één of meerdere bezoekjes aan ons mooie Griekenland.

Groetjes, Ger
Beste Ger,

Ik ben al lang lid, hoelang weet ik even niet. Ik kan niet anders zeggen dat dit een goed beheerd forum is en hoop dat dit nog lang zo zal zijn! 
Ik denk dat het aan jouw ook een compliment is en die geef ik je dan ook hierbij en natuurlijk de hartelijke felicitatie met het 15 jaar bestaan van dit forum.  applaus

Het is een topper  Perfektbedankt

Ik hoop dat je nog heel lang dit forum blijft beheren.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Proficiat met het 15-jarig bestaan van het forum. We hebben hier al heel veel nuttige info gevonden en we leveren heel af en toe zelf info.

Ger bedankt voor jouw inzet! Het zal best een werkje zijn om dit in goede banen te leiden en te houden.

Groetjes

Els en Guy
Gefeliciteerd met al die mooie Oriste-jaren!
En vooral een grote dankjewel voor jouw prima begeleiding, en om de Oriste-boot steeds in de goede richting te laten varen.

Wij mochten dit forum steeds ervaren als een leuk kafeneion, boordevol nuttige informatie, maar ook met regelmatig een gedachtenwisseling die ons een beter inzicht gaven in het wel en wee van Griekenland, maar ook in de zienswijze van de forumleden in Nederland en België, voor wat betreft thema's die gelinkt zijn aan de Griekse samenleving.

Meer vooral, beste Ger: Efcharisto para poli!!!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  

Hartelijk dank, Ger, voor dit prachtige initiatief waar je 15 jaar geleden mee begonnen ben en dat nu een inspiratiebron voor vele Griekenlandgangers is geworden. Ik heb er al heel veel plezier aan mogen beleven en hoop dat nog lang te kunnen doen. Jouw forum is voor mij inmiddels een onderdeel van het drieluik waar ik elke dag bij het ontbijt mee begin: krantje lezen - buienradar bekijken - oriste forum doorlezen.
Nogmaals onze dank en proficiat met dit kristallen jubileum!
Pieter en Ineke Rijnbeek
Hartelijk dank Ger ,en op naar de volgende 15 jaar
Gefeliciteerd met het alweer 15 jarig bestaan van dit forum!Dat je dit nog maar lang kan beheren Ger!
Gefeliciteerd met het 15 jarige bestaan van jou/ons forum Ger. Hartelijk dank hiervoor!
efcharisto greeksmiley2
Gefeliciteerd met het 15 jarig bestaan van Oriste en bedankt voor je inzet al die jaren Ger. efxaristo
Gefeliciteerd met het jubileum Ger! applaus  Ik kijk, lees en schrijf hier alweer 12 jaar mee en ik kan me een dag zonder Oriste niet voorstellen! Hopelijk op naar het volgende jubileum en bedankt voor al het werk dat je er in steekt!
zwaaivlag  zwaaivlag zwaaivlag
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
proficiat Ger ,en dank voor het vele werk, wat je er in steekt
Wow! Al weer 15 jaar, wat vliegt de tijd voorbij... Gefeliciteerd met het volhouden, mooi man! We hebben er al veel mooie tips en weetjes gehaald (en ook wel gebracht). Op naar de volgende 15... Smile
Corry's signatuur OnderwegnaarIthaka.nl 
jawadde 15 jaar , blijkbaar ben ik al 13 jaar lid maw al 13 jaar dagelijks afspraak met het forum, Dank je Ger en de andere forummers voor al de tips en leuke foto's/babbels.
Ik zou zeggen laten we met ze'n allen een ouzootje uitschenken en het glas heffen op Oriste : Yammas
Wat een tijd alweer, van harte gefeliciteerd met dit jubileum en jouw moderatie Ger, fijn en informatief forum!
Van harte gefeliciteerd Ger.
Bedankt dat je dit al zo lang doet.
Hopelijk zet je dit nog vele jaren voort.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Ger : Voor alle inspanningen bedankt en al het goede voor jou en de jouwen.

iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Gefeliciteerd allen, op naar de volgende 15 jaar zou ik zeggen !
Ger, veel dank, en van harte gefeliciteerd met 15 jaar Oriste!

Ik ga er vanavond een ouzo op nemen!

Groetjes Willem
Ger,

Hartelijk dank voor jou  werk, en van harte gefeliciteerd met 15 jaar Oriste!
Wat gaat de tijd toch snel alweer 14 jaar  Oriste volgen  efxaristo

Henk
Met een kleine 4 jaar ben ik nog relatief nieuw hier, maar inmiddels zit 'ff Oriste checken' ook bij mij in mijn dagelijkse routine.
15 jaar is, zeker in internet jaren, echt een lange tijd. Respect en hartelijk dank Ger!

Ik sluit me aan bij de proosters hierboven. De ouze staat al koel Big Grin
Ger, hartelijk dank voor jouw toegewijde en adequate inzet al die jaren!
Beste Ger, dank je voor dit geweldige Forum, waarvan wij ook al 15 jaar lid zijn. We schrijven misschien niet zoveel op dit forum, maar lezen het wel erg graag. Iedere dag kijken we even of er een nieuw berichtje staat. Nogmaals Hartelijk dank. Miel & Hanneke van SuWe21
Proost Ger! En natuurlijk ook alle medeposters! Veel dank voor de afgelopen 15 jaar, het was me een enorm genoegen. Informatie, kletspraatjes, soms een min of meer stevige discussie en dan uiteindelijk gewoon weer vrede sluiten omdat er een mooie plek op aarde is die ons allen hier altijd weer bindt. Ik hoop dat we nog vele jaren kunnen doorgaan!

PS. ik dacht dat ik ergens ingewikkeld moest spieken, maar het staat gewoon hiernaast. Alweer bijna 13 jaar terug dat wij deze leuke plek op internet ontdekten. Meerdere andere fora van toen zijn er niet meer. Dus nogmaals: hiep hiep hoera, lang leve Oriste!
Gefeliciteerd Ger.

Je bent een topper!
Goedemorgen Ger

Nu ik zit te denken...... woonde ik pas op Kreta toen je met dit forum begon.....
Het zit bij mij . net zoals andere in het ritme van de ochtendbegin..
Tja, het is net zoals bij mijn Modeltreinenforum, veel werk en tijd om alles in goede banen te leiden.
Hiervoor dank ik U van harte en hoop dat het nog lang mag bestaan.
Persoonlijk heb ik er veel aan gehad, en als ik nu lees wat er zo nog steeds aan de hand is, denk ik wel eens, het was een mooie tijd
veel geleerd.
Je ziet wel dat er NU mensen zijn die ook willen emigreren en NU HIER de juiste informatie vandaan halen.
De tijden zijn natuurlijk veranderd, niet echt leuker op geworden, maar het was een avontuur maar vaak ook wel gemoedelijker en makkelijker.
Als je het programma IK VERTREK bekijk, is het jammer om te zien dat sommige dus NIET op dit forum zijn geweest voor de juiste informatie.
Dan denk ik, zo van Uhh komt heel bekend voor..
Nogmaals bedankt, en blijf doorgaan,
Groetjes Dik
Beste Ger.

Van harte gefeliciteerd met Oríste’s 15 jarige bestaan!
Vandaag is het exact 4570 dagen geleden dat je begon met een, tot heden, “bericht zonder end”.

Boven dit bericht zijn er veel lieve lofuitingen geschreven die ik van harte ondersteun.

Hulde!    

Leuk is het om de forumstatistieken te bekijken. Daar kunnen wellicht een aantal conclusies uit worden getrokken.
Aan het intensieve gebruik van het forum is op te maken dat het einde daarvan voorlopig niet in zicht is.
Inclusief dit bericht zijn er tot heden 103.272  berichten geplaatst. Het zal geen toeval zijn dat juist gisteren om 21:23 uur is gemeten dat er 329 gebruikers tegelijk online waren. Dat betrof het grootste aantal ooit!

Behalve dat Oríste momenteel 4406 leden heeft zijn er vaak ook honderden gasten op de site aanwezig.
Dagelijks werden er tot vandaag gemiddeld bijna 19 berichten geplaatst.

========================

Omdat Ger op zijn bekende (te) bescheiden manier aanhaalt dat er behalve veel tijd ook veel geld aan Oríste wordt besteed wil ik er op wijzen dat elke bijdrage welkom is om het forum in stand te houden.
Alle info daarover lees je

. <— Klik.
Ook de Adverteerders op Oriste een bezoekje waard, voor u iets wilt kopen of een vakantie wilt boeken
ook wanneer u de Griekse taal wilt leren enz
Ger, gefeliciteerd met het 15-jarig bestaan van Oriste, en dat nog vele mooie jaren zullen volgen.

efcharisto
Een bijzondere prestatie Ger, hartelijk gefeliciteerd.
Gefeliciteerd Ger,  bedankt voor je inzet, op naar de volgende 15

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oriste nu ook via oriste.nl Ger 5 3.334 20 August 2021, 18:41
Laatste bericht: Ger
  Oriste blijft, óók in het nieuwe jaar! Ger 64 29.057 02 January 2020, 11:47
Laatste bericht: Markos

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)