Vraag over Fage griekse yoghurt, ik eet in de ochtend altijd deze, die van 0%, in de avond als toetje altijd huismerk gr yoghurt?
Tot vorige week kocht ik de Fage altijd bij AH en ook is ie bij de Jumbo verkrijgbaar.
Helaas nu vervangen door Dodoni gr yoghurt, de 0% hiervan is blijkbaar niet uitgelekt, is veel dunner.
Op de AH chat met medewerker geeft zij aan dat Fage nog in de winkels staat, niet meer online verkrijgbaar. Je raadt het al, vandaag met het mooie weertje alle Ah's incl de Xxl winkels afgefietst hier in de Zaanstreek maar overal Dodoni, zo ook bij de Jumbo's.
Fage heeft notabene paar jaar geleden fabriek in NL neergezet. . Misschien te hoge prijs? Dodoni is wat goedkoper per kilo. Hebben jullie suggesties waar de Fage evt nog te koop is of een goede soortgelijke, smakende 0%?
19 May 2024, 21:21 (Dit bericht is bewerkt op: 19 May 2024, 21:22 door Vito.)
Lidl eigen merk. Die gebruik ik altijd. En dan dus niet de Greek style maar de echte Greek yoghurt in 500 ml verpakking. Echt goed dik en beter dan Dodoni.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Lidl eigen merk. Die gebruik ik altijd. En dan dus niet de Greek style maar de echte Greek yoghurt in 500 ml verpakking. Echt goed dik en beter dan Dodoni.
kan je vragen of en waar ze in NL nog wel yoghurt verkopen.
20 May 2024, 13:25 (Dit bericht is bewerkt op: 20 May 2024, 13:28 door lucy.)
Dank buurman, formulier ingevuld, maar versturen lukt niet, zit ergens een fout in. Nog paar keer geprobeerd en toch gelukt, benieuwd naar hun antwoord.
Ga vooralsnog die vd Lidl proberen.
(20 May 2024, 19:55)chris schreef:
Dank buurman, formulier ingevuld, maar versturen lukt niet, zit ergens een fout in. Nog paar keer geprobeerd en toch gelukt, benieuwd naar hun antwoord.
Ga vooralsnog die vd Lidl proberen.
Wat vrijwel altijd werkt is een mail sturen via info@...
In dit geval zou ik het sturen naar info@fage.gr. Omdat ze voor hun handige veranderingen hebben aangebracht in de url's die ze gebruiken zou ik het ook sturen naar info@gr.fage en naar info@nl.fage. De adressen kan je allemaal in de "Aan" regel plaatsen.
Jullie hebben er niks aan maar mijn voorkeur ligt bij de yoghurt van geitenmelk. Vervaardigd bij door onze kreopolio/tyrokomeio. (K.koutsoupakis,Armenoi)
Het is gisteren na paar keer proberen gelukt hoor via jouw link buurman. Heb al een lange mail terug van Fage, ze betreuren het en op hun advies ook nog een mail, feedback formulier naar AH gestuurd. Fage geeft aan een paar winkels die het nog verkopen maar en niet in Nl vlgs mij of groothandel.
Hier ook geen Fage yoghurt meer te koop. Heel jammer, vond dit de beste yoghurt om oa. tzatziki te maken.
Zal weer op zoek gaan naar een ander merk. Denk aan Yayla yoghurt, die ik voorheen altijd gebruikte.
Idd hé, veel dunner, wateriger, tenminste de 0%.
Die vd lidl (niet de Griek style) bevalt mij wel, en ook voordelig, zeker vergeleken met dodoni en fage. Alleen helaas niet te verkrijgen in 1 kilo, alleen de 500 gr, 1,55 euro. Vandaag weer bijgekocht.
Wil nog eens de Turkse proberen, als die bestaat in 0 of 2%.
12 June 2024, 11:18 (Dit bericht is bewerkt op: 12 June 2024, 11:37 door EVAA.)
Ik baal er ook erg van, zowel AH als Jumbo hebben Fage Griekse yoghurt niet meer in hun assortiment. Dodoni is inderdaad kwalitatief onvergelijkbaar met Fage, zo waterig.... Ik heb inmiddels al 2 x een klacht bij de klantenservice van AH doorgebeld en als meer mensen dit doen, dan heeft het hopelijk tot gevolg dat het merk terugkomt in het schap bij AH.
Ook nog maar even de Jumbo gebeld en ik kreeg de toezegging dat ze me laat weten waarom de Fage uit het schap verdwenen is en vervangen door Dodoni. Het is wel opmerkelijk dat zowel AH als Jumbo het merk vrijwel tegelijkertijd vervangen hebben.
Ik baal er ook erg van, zowel AH als Jumbo hebben Fage Griekse yoghurt niet meer in hun assortiment. Dodoni is inderdaad kwalitatief onvergelijkbaar met Fage, zo waterig.... Ik heb inmiddels al 2 x een klacht bij de klantenservice van AH doorgebeld en als meer mensen dit doen, dan heeft het hopelijk tot gevolg dat het merk terugkomt in het schap bij AH.
Ook nog maar even de Jumbo gebeld en ik kreeg de toezegging dat ze me laat weten waarom de Fage uit het schap verdwenen is en vervangen door Dodoni. Het is wel opmerkelijk dat zowel AH als Jumbo het merk vrijwel tegelijkertijd vervangen hebben.
Dat zal dan ongetwijfeld aan de verkoopvoorwaarden van Fage zelf liggen. Of anders een strategiewijziging van Fage zelf. In de sales is neen-verkoop soms ook verkoop.
Een tip voor mensen die andere Griekse yoghurts toch te dun vinden: Meng 500 gram yoghurt met een bekertje creme fraiche. Gebruik ik zelf altijd als ik Tzatziki maak. Was ooit een gouden tip van George Calombaris.
Omdat bij onze Lidl op dit moment geen griekse yoghurt te krijgen is (wel genoeg griekse style) maar een pot Dodoni yoghurt 5 procent gekocht.
Viel me reuze mee. Toevoegen van creme fraiche doe ik al jaren, en maakt nu de Dodoni yoghurt nog wat steviger en voller van smaak.
Voor mij is deze yoghurt een redelijk alternatief.
18 August 2024, 08:34 (Dit bericht is bewerkt op: 18 August 2024, 08:35 door davy.)
(23 May 2024, 20:04)lucy schreef:
Idd hé, veel dunner, wateriger, tenminste de 0%.
Die vd lidl (niet de Griek style) bevalt mij wel, en ook voordelig, zeker vergeleken met dodoni en fage. Alleen helaas niet te verkrijgen in 1 kilo, alleen de 500 gr, 1,55 euro. Vandaag weer bijgekocht.
Wil nog eens de Turkse proberen, als die bestaat in 0 of 2%.
Ik neem nooit de 0% versie, dat is voor mij geen yoghurt...
Zoals hierboven vermeld, neem meestal de Dodoni 5%, die vind ik wel lekker.
Fijn dat de dodoni 5% al of niet met crème fraiche bevalt.
Die vd lidl fatfree griekse yoghurt, kuipjes van 500 gr bevallen me erg goed. Meestal goed verkrijgbaar.
Tja in Griekenland koop ik ook meestal die van 5 of 10% vet, maar hier me de 0% aangewend. Groei anders dicht haha.