verkeersborden in Griekenland
Misschien is deze vraag ooit als eens langsgekomen op dit forum, maar ik herinner me in elk geval het antwoord niet.
Hoe dan ook, tijdens onze recente vakantie op Kreta viel mij op dat nogal veel verkeersborden beklad worden met allerhande stickers. Sommige verkeersborden zijn zelfs haast niet meer herkenbaar.

Weet iemand waarom men dat doet? Is dat met een bepaalde bedoeling (bv. anarchistisch,...) of eerder een soort ingeburgerde kwajongensstreek?

Sommige stickers zijn herkenbaar van welke vereniging ze afkomstig zijn. Indien dat in België zou gebeuren, en de politie kan aan de hand van de vereniging achterhalen van waar de sticker afkomstig is, dan kan er wat 'zwaaien'. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  

(16 June 2024, 18:57)vlagreco schreef:

Weet iemand waarom men dat doet? Is dat met een bepaalde bedoeling (bv. anarchistisch,...) of eerder een soort ingeburgerde kwajongensstreek?

Die groene met "Gate 13" zijn er geplaatst door Panathinaikos supporters. "Gate 13" zijn de ultra's en verwijst naar ingang 13 van het oude Panathinaikos stadion in het centrum van Athene. Die ingang was voor de goedkoopste plaatsen in het stadion.
Patrick's signatuur

Oke. Maar waarom verkeersborden vol kliederen? Ze zouden hun stickers evengoed op andere zichtbare plaatsen kunnen aanbrengen.
Soms is het voor een niet-Griek, die in een huurwagen naar een parkeerplaatsje zoekt (zoals ik dus Wink ), wel eens twee maal met de ogen knipperen om te begrijpen waar het verkeersbord initieel voor geplaatst werd. Niet altijd evident, in warme temperaturen, en de huurwagen en omgeving niet goed gewend zijn.

Ik vernam trouwens dat in Rethymnon, maar ook op andere plaatsen, de politie soms gretig de bestuurders van huurwagens verbaliseert.
En enkele jaren geleden stond ik deftig geparkeerd in een lange rij aan de rand van Mytilini (Lesbos). Eerst heel goed gekeken of ik er mocht parkeren, en of ik er al dan niet moest betalen. Het leek me helemaal ok. Na bezoek aan de stad bleek een boete onder de ruitenwisser te zitten. Maar niet bij de daarnaast geparkeerde auto's. Enigszins geschrokken reed ik 's avonds naar de verhuurder in Mithymna, en hij lachte het voorval gewoon weg met "tja, de politie zal gezien hebben dat het een huurwagen was".
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  

Hoeveel borden zou je hier moeten kunnen zien?

↓

Hier in Zia ook al 30 jaar die toestanden over hoever een winkelier zn spullen op de weg mag zetten.
Ik zal t nooit begrijpen, maak een paar regels, zo ver, zo hoog niet vastschroeven in de weg etc, duidelijk zwart op wit, voor iedereen.
Dat controleer je zeg 5 keer in n zomer, met boetes als mensen de regels overtreden, en klaar is kees.
Nee hier al die jaren gesteggel, elkaar aangeven, weer politie, weer n prutserige boete, dan weer stukje grond v e gemeente huren,
gaan ze daar weer overheen, want de buren doen t ook. Ja hoor weer smorgens hectiek op t plein 
politie in vol ornaat met twee autos om te komen kijken of kostas zn tafelkeed over de lijn hangt......

Voor de duidelijkheid, ik heb alleen twee van die fetablikken met basilicum op de openbare ruimte staan, 
ter afscheiding met spullen van de buren v beide kanten. 

Mij vielen op Kreta juist die verkeersborden waar op geschoten was zo op trouwens.
Nu waren wij buiten t seizoen, minder winkels open natuurlijk.
Die stickers hebben we hier ook, jongensbaldadigheid lijkt me?
Off topic: regels opstellen en handhaven is een vak. Goedwillende bestuurders doen vaak maar wat. Dat is zeker niet alleen in Gr!

Ik weet dat er tijdens Corona veel ontheffingen zijn verleend. Een van die ontheffingen was voor terraseigenaren. Ze mochten hun terras kostenloos vergroten.
Tot op heden is die regel (hier) niet teruggedraaid. Reden: ik heb geen idee. Ik kan me voorstellen dat het is vergeten, omdat het nergens is vastgelegd.
Terrashouders, zeker deze zomer met het grote sportaanbod, lachen zich een ongeluk.
Of het echt vergeten is weet ik niet. Veel, zo niet alle bestuurders hier, hebben commerciële belangen.

Wat betreft de gaten in de verkeersboren. Mij is opgevallen dat er in de regio op Kreta waar ik veel kom de laatste jaren veel minder borden zijn beschoten. Al zie ik soms dat er inmiddels een tennisbal doorheen zou kunnen.
Deze is/was toch goed beschoten:

Big Grin
Ik heb ook veel flitspalen gezien op kreta met kogel gaten
Hahaha

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)