Hoe leer je Grieks?
Hoe leer je Grieks?

De meesten zijn begonnen met enkele woorden en misschien wel een enkel zinnetje, tijdens de eerste vakantie in Griekenland.
Καλημέρα – kaliméra , γεια σου - jásoe, zijn enkele van die eerste woordjes. Vaak op het gehoor geleerd of via het fonetische schrift.
Daarna volgen wat zinnetjes, zoals: τι κάνεις – ti kánies, το λογαριασμó παρακαλώ – to logariasmó parakaló.
Als je Griekse vrienden maakt, wil je iets meer kunnen zeggen. Dan stort je je op Duolingo en daar leer je veel woorden.
Je leert woorden die je ook wilt gebruiken en ook woorden waar je niks aan hebt in het begin.

Ik krijg regelmatig mails van Griekse taalfans, die Grieks leren via Duolingo of een andere app en het stadium van woorden aan elkaar plakken niet voorbij komen.
Het frustreert ze en demotiveert ze en ze vragen me wat te doen.
Ze missen de ondergrond van de grammatica, om te snappen hoe de taal in elkaar zit. Zonder dat kun je nooit, zelfstandig, goeie zinnen maken.
Het is jammer dat ze niet meteen met een cursus zijn begonnen, waarin je een goede opbouw krijgt van de Griekse taal.
En je hangt ergens tussen allerlei niveaus in, waardoor je nergens een passende cursus kunt vinden.
Ik blijf ervoor pleiten om een cursus te volgen en dan kun je daarnaast alle apps gebruiken die je leuk vind, als extra ondersteuning, of omdat de variatie plezierig is.

Waarom geef ik VakantieGrieks cadeau bij de cursus Niveau 1 voor beginners?

Omdat iedereen zo snel mogelijk wil kunnen spreken en dat geeft ook plezier en motivatie in het leren en spreken van Grieks.
Als je eerst begint met het leren lezen en juist uitspreken van de taal, maak je een hele grote stap, waar je altijd plezier van hebt, omdat je meteen het woordenboek kunt gebruiken en een juiste uitspraak hebt geleerd, waardoor Grieken je ook verstaan.
Maar je kunt nog geen hele zinnen zeggen en verstaan. Dat kan wel met de cursus VakantieGrieks, waarin je meer dan 300 kant-en-klare fonetisch geschreven zinnen direct kunt gebruiken. Dus je slaat 2 vliegen in 1 klap.
Je kunt beide cursussen ook in je vakantie gebruiken. Niet om hard te studeren, maar om alles wat je in het Grieks ziet te ontcijferen en ook meteen in het Grieks je koffie te bestellen.
Je krijgt de cursus VakantieGrieks gratis bij de cursus Niveau 1 voor beginners t/m 10 juli.
Laat die kans niet liggen. Je kunt beginnen wanneer je wilt en je hebt altijd toegang.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Leer altijd ο, η, το bij een nieuw woord Karidiès 0 774 19 August 2023, 16:11
Laatste bericht: Karidiès
  μαθαίνω ελληνικά - ik leer Grieks Karidiès 0 1.170 23 April 2023, 07:08
  Altijd al Grieks willen leren, maar je weet niet hoe? petra mens-omtzigt 0 1.851 12 May 2019, 14:05
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Leer Grieks te lezen van 5-14 april Karidiès 4 2.424 04 April 2019, 08:41
  Leer Grieks te lezen en uit te spreken Karidiès 0 2.094 11 March 2018, 10:43
  Leer Grieks lezen van 1-10 september, online Karidiès 0 2.258 16 August 2017, 15:47
  Laagdrempelige leer-en oefenmodules Nieuwgrieks petra mens-omtzigt 0 2.449 07 May 2016, 07:55
Laatste bericht: petra mens-omtzigt

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)