Gorges/Kloven op Kreta
Velen onder ons kennen de Samariakloof. Er staat ook al veel over vermeld op dit mooie forum. Er zijn echter veel meer mooie kloven op Kreta. Het lijkt ons leuk om op dit forum meer informatie te krijgen over deze andere kloven. Bijvoorbeeld: wat vind je zo mooi aan die kloof? Wat is de moeilijkheidsgraad? Hoe lang is de kloof? Heb je leuke tips? Natuurlijk  kun je al veel informatie vinden op het wereldwijde web, maar het is soms veel leuker om de persoonlijke ervaringen te lezen van de echte Griekenlandfanaten hier op het forum. We zijn benieuwd naar de reacties.

Χαιρετίσματα
Miel en Hanneke van Suwe21
Vele jaren terug hebben wij de Imbros kloof heen én terug gelopen. We konden ook niet anders want waren met een huurwagentje erheen gereden.  
Een hele leuke ervaring was ook om van Chania uit door de Theriso kloof te fietsen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

De Imbros kloof is vrij makkelijk en als je van beneden naar boven loopt, staan er altijd wel 4x4 pickups die als een gek de haarspeldbochten naar benden rijden met jou achter in de bak (5 euro per persoon). Dus je bent heeeeel snel weer beneden
Dan is het lopen nog niet zo spannend maar die rit in de bak wel.
Boven zijn ook een paar leuke tavernes.
Je kan ook boven beginnen en naar beneden lopen.
Heeft iemand ervaring met de Aradena kloof als je die start vanaf de hangbrug? Wat voor conditie is hier vereist?
Afgelopen mei hebben we de inbros kloof gelopen
Vanaf het eindpunt rijd er een busje voor 5 euri terug naar het beginpunt .
Ook hebben we de Milli kloof gelopen
Tip begin deze onder aan de kloof bij bar
Bannanas dan loop je hem omhoog neemt een drankje
Boven en loop weer naar beneden voor een biertje bij
Bannanas echt super
Wat een leuk idee, wij zijn verzot op kloven lopen en ja op Kreta al meerdere mooie gedaan.

Laat ik beginnen met de Pefki kloof in het zuiden bij Makry Gialos. Wij sliepen bij aspros potamos en hadden daarmee de kloof in onze achtertuin. Wij hebben hem 2 keer gelopen, zo mooi vonden wij hem. Het was midden juni en al aardig warm, dus beide keren pas rond 4 uur in de middag gestart. In mijn herinnering deden we er zo’n 2-2,5 uur over om in Pefki aan te komen. Je stijgt eerst langzaam, af en toe klimmend over rotsen of met een ladder en toen stond er nog water maar geen probleem. Het laatste stukje, als je Pefki al ziet liggen in de hoogte, is het nog een aardig klimmetje, maar je wordt beloond met een schitterend uitzicht. Daar zit een heerlijk restaurant, piperia, die ook regelmatig een speciale avond heeft met muzikanten en dansers. Retour met de taxi was toen zo’n 15 euro.
Wij hebben ooit de Sarakinakloof achter Mirtos gelopen.
Ik denk in 2006.
We zijn toen met een gids geweest samen met nog 1 stel.
In de kloof zijn we 4 mensen tegen gekomen. Erg rustig dus.
Vanuit Mirtos eerst een stuk wandelen en daarna de kloof in.
De wandelschoenen uit en op sandalen verder.
Meerdere keren door kleine watertjes gekomen.
Af en toe langs een touw aan een rotswand langs, met behulp van een touw een rots op klimmen en door een spelonk kruipen.
Wij hebben er totaal 8 uur over gedaan als ik het me goed herinner.
Een lange dag maar enorm genoten.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
We hebben vorig jaar een stukje van de Rokka kloof gelopen.
Als beginnende kloofwandelaars was dat best uitdagend. Ik heb er hier wat over geschreven (en een videootje):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)