Grieksegids nieuws
Geen koffie meer achter het stuur
Gezien de grote aantallen bellende bestuurders in Griekenland vraag ik me af hoe dit gehandhaafd gaat worden, maar ook koffie drinken achter het stuur wordt verboden.
Volgens de Griekse wet moet een bestuurder zijn handen vrij houden om de auto te besturen: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Nu bel ik nooit in de auto, maar een kopje koffie (of in het verlengde ervan een slok water of een boterham) wil ik nog wel eens achter het stuur nuttigen. Goed om te weten voor iedereen die dat ook graag doet, dus leek me handig om te delen.
Het is me alleen niet helemaal duidelijk of de wet al is ingegaan, of nog in de maak is. Weet een van de 'locals' dit toevallig?
(20 August 2024, 07:59)JipJipster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Gezien de grote aantallen bellende bestuurders in Griekenland vraag ik me af hoe dit gehandhaafd gaat worden, maar ook koffie drinken achter het stuur wordt verboden.
Volgens de Griekse wet moet een bestuurder zijn handen vrij houden om de auto te besturen: 

Nu bel ik nooit in de auto, maar een kopje koffie (of in het verlengde ervan een slok water of een boterham) wil ik nog wel eens achter het stuur nuttigen. Goed om te weten voor iedereen die dat ook graag doet, dus leek me handig om te delen.
Het is me alleen niet helemaal duidelijk of de wet al is ingegaan, of nog in de maak is. Weet een van de 'locals' dit toevallig?

Interessant, een Griek die zich aan de verkeerswet houd.

Wat ze ook verzinnen, de Griek lapt het aan zijn laars. 
In Drama is de binnenstad gerenoveerd en om parkeren te voorkomen zijn een soort amsterdammertjes geplaatst. Niet getreurd dan parkeren we de auto toch gewoon pal naast deze paaltjes, of op de busstop.

Dus een frappé zal zij/hij blijven drinken.

Fijne dag 

Dick
(20 August 2024, 07:59)JipJipster schreef:

Sigaret in de mond, koffie in de rechterhand en telefoon in de andere hand  zo kennen we de Grieken Tongue
Broodje aap verhaal. Het artikel verwijst helemaal niet naar een zogezegd nieuw verkeersreglement maar naar een reeds bestaande uit 2007, artikel 13 paragraaf 2, waarin vermeld staat (zoals waarschijnlijk overal in Europa) dat je ten alle tijden je voertuig onder controle moet kunnen houden en je handen hiervoor nodig hebt. Dat het daarom verboden is om je mobiel telefoontoestel niet handsfree te gebruiken. Hieruit kan je dan afleiden dat je ook geen eten, drank en rookwaren kan nuttigen waarbij je je handen moet gebruiken.
Boete is €100 en onmiddellijke intrekking van het rijbewijs voor 30 dagen. Dat laatste moet je maar met een grote korrel zout nemen denk ik. Big Grin

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  het meer van KERKINI Hilde 3 1.422 01 July 2020, 17:26
Laatste bericht: Patrick
  het verhaal achter de foto van de week corrys 8 5.877 23 October 2016, 11:10
Laatste bericht: Gemert
  zuid kreta, zie door de bomen het bos niet meer riskje 25 15.263 09 January 2016, 21:29
Laatste bericht: lucy
  Geen Epirus site meer. papajani 7 5.185 04 November 2014, 13:26
Laatste bericht: Karel
  Elgin Marbles: Griekenland vist weer achter het net! Erwin 0 2.111 16 April 2014, 15:27
Laatste bericht: Erwin
  Geen dieren meer in Griekse circussen Ger 29 21.954 07 February 2012, 15:14
Laatste bericht: Roosmarijn
Question Geen Euro 95 benzine meer in Griekenland? Ger 10 11.891 26 August 2011, 06:17
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)