Melden dierenmishandeling
Beste dierenvrienden en eigenlijk iedere weldenkende Griekenlandganger,

er is tegenwoordig een redelijk goed functionerend centraal telefoonnummer in Athene om (eventueel) anoniem dierenleed te melden. Probeer zoveel mogelijk beeldmateriaal te maken maar let daarbij erg op je eigen veiligheid want de emoties kunnen soms hoog oplopen. Vermijd het betreden van erven of tuinen. 
Na een melding moet de lokale politie binnen 48 uur een bezoek gebracht hebben aan de lokatie waar sprake is van de wantoestand en ze moeten rechtstreeks rapporteren aan Athene. Daarmee wordt het beruchte “ons kent ons” excuus vermeden. Uiteraard moet je bij levensbedreigende of andere extreme situaties (bv. dieren zonder water, zonder voer) direct de lokale politie bellen.
Vrijwilligers van Save the Strays of Samos en Samos Animal Welfare Association met wie ik  regelmatig werk, hebben op Samos al mooie resultaten geboekt met meldingen via dit centrale telefoon nummer. 

Dierenleed dus graag (anoniem) melden op dit nummer: (+30) 10410. 

Ook bij anonieme meldingen kun je ervoor kiezen om toch op de hoogte gehouden te worden van ontwikkelingen in de door jou aangebrachte zaak.

Alvast bedankt,
Victor
(25 August 2024, 21:14)VictorL schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

er is tegenwoordig een redelijk goed functionerend centraal telefoonnummer in Athene om (eventueel) anoniem dierenleed te melden. Probeer zoveel mogelijk beeldmateriaal te maken maar let daarbij erg op je eigen veiligheid want de emoties kunnen soms hoog oplopen.
Goed initiatief, alleen hoe kan ik beeldmateriaal versturen naar een (waarschijnlijk?) vast telefoonnummer?
(26 August 2024, 07:38)davy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

er is tegenwoordig een redelijk goed functionerend centraal telefoonnummer in Athene om (eventueel) anoniem dierenleed te melden. Probeer zoveel mogelijk beeldmateriaal te maken maar let daarbij erg op je eigen veiligheid want de emoties kunnen soms hoog oplopen.
Goed initiatief, alleen hoe kan ik beeldmateriaal versturen naar een (waarschijnlijk?) vast telefoonnummer?
Volgens mij is Griekenland het enigste land dat ezeltaxi,s heeft ,het ergste dierenmishandeling dat ik ooit gezien hebt Angry
(26 August 2024, 07:51)metaxa schreef:

(26 August 2024, 07:38)davy schreef:

Volgens mij is Griekenland het enigste land dat ezeltaxi,s heeft ,het ergste dierenmishandeling dat ik ooit gezien hebt Angry
Er zijn meer plaatsen. 

Eigenlijk is hier maar één definitieve oplossing voor, maar dat is helaas wettelijk niet toegestaan.  Angry Criminelen hebben meer rechten dan hun slachtoffers en deze dieren zijn slachtoffer.  Sad
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Op Santorini komen steeds meer toeristen dus meer werk voor de ezeltjes , plus dat het dit jaar
extreem warm is  dat is extra afzien voor die dieren
Wat ook helpt tegen dierenmishandeling is asiels een beetje helpen. Als je ergens zit waar er een zit, vinden ze het vaak heel leuk als je met hun dieren wilt gaan wandelen. 
Dat helpt ook bij de bevolking. Zien wandelen doet misschien een lichtje branden dat zij (de grieken) ook eens wat meer met hun hond kunnen wandelen en ondernemen. 
Op mijn lijstje voor een volgende reis (2026) staat wellicht Magic Mountain, van een engelse dame. Die bezocht werd door Ben Fogle. Zij vraagt ook wandelaars en zit op Andros. Het komend jaar wordt t de Peloponesos (2025). Dat vind ik qua dieren altijd erg moeilijk. Maar daar gaat ook een doos snacks en brokken mee naar toe in de auto. Daar ga ik contact zoeken tegen de tijd dat we gaan. Ik heb zelf geen hond meer sinds n paar maanden, maar wandelen met zo'n dibbes vind ik nog steeds leuk.

Mijn laatste hond was een "sphoek" hond uit spanje. Het is een spaans asiel wat gedragen wordt door een nederlandse organisatie, vrijwilligers en bezoekers. 
Dat asiel draait ook op vakantiegangers en overwinteraars. Daar wordt ook in groepen met de honden gelopen. Zij doen ook regelmatig een oproep als er te weinig mensen komen. Daarnaast een oproep voor voer levert dan ook vaak een aanhanger voer op. Op hun facebooksite worden honden ook gevolgd doordat mensen allerlei stukjes plaatsen over hun hond, wanneer ie n cursus gedaan heeft, n jaartje ouder geworden is, of overlijdt. 
Er heeft daar jaren een groep gepensioneerden in de winter met elkaar geklust die op een camping bij Benidorm stonden om te overwinteren. Speelrekken, hokken, vlonders en overkappingen werden er gemaakt of gewoon n beetje geschilderd. En vooral gezellig gelachen. Als je 6 weken op een camping zit dan is een beetje afwisseling hartstikke leuk. En je hoort bij een groep die met elkaar verbonden is.
(29 August 2024, 10:21)Marian55 schreef:

Wat ook helpt tegen dierenmishandeling is asiels een beetje helpen. Als je ergens zit waar er een zit, vinden ze het vaak heel leuk als je met hun dieren wilt gaan wandelen. 
Dat helpt ook bij de bevolking. Zien wandelen doet misschien een lichtje branden dat zij (de grieken) ook eens wat meer met hun hond kunnen wandelen en ondernemen. 
Op mijn lijstje voor een volgende reis (2026) staat wellicht Magic Mountain, van een engelse dame. Die bezocht werd door Ben Fogle. Zij vraagt ook wandelaars en zit op Andros. Het komend jaar wordt t de Peloponesos (2025). Dat vind ik qua dieren altijd erg moeilijk. Maar daar gaat ook een doos snacks en brokken mee naar toe in de auto. Daar ga ik contact zoeken tegen de tijd dat we gaan. Ik heb zelf geen hond meer sinds n paar maanden, maar wandelen met zo'n dibbes vind ik nog steeds leuk.

Mijn laatste hond was een "sphoek" hond uit spanje. Het is een spaans asiel wat gedragen wordt door een nederlandse organisatie, vrijwilligers en bezoekers. 
Dat asiel draait ook op vakantiegangers en overwinteraars. Daar wordt ook in groepen met de honden gelopen. Zij doen ook regelmatig een oproep als er te weinig mensen komen. Daarnaast een oproep voor voer levert dan ook vaak een aanhanger voer op. Op hun facebooksite worden honden ook gevolgd doordat mensen allerlei stukjes plaatsen over hun hond, wanneer ie n cursus gedaan heeft, n jaartje ouder geworden is, of overlijdt. 
Er heeft daar jaren een groep gepensioneerden in de winter met elkaar geklust die op een camping bij Benidorm stonden om te overwinteren. Speelrekken, hokken, vlonders en overkappingen werden er gemaakt of gewoon n beetje geschilderd. En vooral gezellig gelachen. Als je 6 weken op een camping zit dan is een beetje afwisseling hartstikke leuk. En je hoort bij een groep die met elkaar verbonden is.

In dit kader kan ik Takis Shelter in Ierapetra, Kreta, aanbevelen om te bezoeken. En, als je een verlaten hond een gouden nestje wil geven, zekers aan te raden om via hem te adopteren. Momenteel zo'n kleine 500 honden in zijn opvang! Voor ons nooit meer een pub, maar een hond die nog een mooi leven verdiend na alle ellende die ze hebben meegemaakt door "mensen". Onze huidige kruising-Labrador Gaia ook alweer 8 jaar bij ons, was ongeveer 3-4 jaar toen we haar adopteerden. En weet je, die honden weten en voelen het dat ze geholpen zijn en geven je ontzettend veel liefde terug! Gaia is de witte Labrador op de foto bij mijn berichtjes, de bruine is Myra, die is helaas in 2016 over de Regenboogbrug gegaan.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)