Plakias drukker geworden?
We zijn nu al bijna 10 jaar niet meer naar Plakias op zuidkreta geweest.
Maar als ik op internet naar filmpjes kijk van Plakias vind ik dat het er veel drukker is geworden en veel bijgebouwd is.
Lijkt dat maar zo, of is er inmiddels inderdaad veel daar veranderd en bij gekomen?
(30 August 2024, 19:17)Andrebeek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

We zijn nu al bijna 10 jaar niet meer naar Plakias op zuidkreta geweest.
Maar als ik op internet naar filmpjes kijk van Plakias vind ik dat het er veel drukker is geworden en veel bijgebouwd is.
Lijkt dat maar zo, of is er inmiddels inderdaad veel daar veranderd en bij gekomen?
Twee jaar terug nog 10 dagen in Plakias geweest vergeleken met zeven jaar terug is er wel wat bij gebouwd [maar waar niet]
echt druk was het niet en door de harde wind die daar af en toe waait zal het zeker ook niet veel drukker worden ,dat houd
toch wel veel mensen tegen denk ik
Wij rijden af en toe eens naar de regio van Plakias. In het seizoen komen daar toch veel Grieken vanuit Rethymno naartoe. Ondanks dat we meer dan twee jaar geleden boven Plakias naar een stuk grond hebben gezocht (Asomatos) is het daar niets geworden voor ons. We komen wel eens graag buiten het seizoen dan, in Damnoni Beach. Daar in de regio wordt toch redelijk wat gebouwd maar dat zie je zowat overal.
Vorig jaar 2 weken in Plakias geweest vanaf eind augustus.
Er is zeker eea bijgebouwd, grote en kleinere complexen. Redelijk veel Engelsen en Duitsers en ook behoorlijk druk op de stranden en 's avonds in het dorp. Wel gezellig ook, maar ik vond het in 2007 toen we er 3 weken waren, sfeervoller, kleinschaliger en stukken minder druk.
Photo 
Ik herken veel van het bovenstaande. Wij waren vanaf 2010 al diverse malen in Plakias, elke keer wordt het een beetje voller en drukker. Dat konden we zien aankomen, de locaties langs het strand waar jarenlang bouwborden stonden maar niets gebeurde, zijn inmiddels 1 voor 1 alsnog bebouwd. Niet alles even mooi en ook wel wat massaal. Maar gelukkig niet hoger dan 2 verdiepingen. Op de stukken strand daar staan nu ook op een aantal plekken strandbedden, waar het eerst leeg was tussen ongeveer Antonis en de strandtent van Paligremnos. Er zijn ook strandtenten bijgekomen. Meer heuvelopwaarts, richting Myrtios en Sellia zijn er de nodige, vooral kleinere accomodaties (villa's) bijgekomen.

Het toerisme neemt overal toe en zo ook hier. We doen er allemaal mee. Maar ik blijf het in Plakias alleszins aanvaardbaar vinden en het is niet verkeerd voor de dorpseconomie. Nog een paar weken, en we gaan er, na een week in het noorden van Kreta weer een week naar toe. Ik verheug me er enorm op en zal in oktober laten weten hoe het er voor staat.

Allereerst 2 beelden uit 2010:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

En 2 uit 2024 (helaas niet helemaal uit dezelfde hoek)

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ross Holidays duur geworden? Bouboulina 21 11.679 14 December 2015, 07:23
Laatste bericht: Vito
  Brand in Plakias. chris 24 15.668 23 June 2015, 13:56
Laatste bericht: jerichrome
  Zijn ze nou helemaal gek geworden? Erwin 6 4.716 01 September 2014, 18:11
Laatste bericht: johancrete
  Griekenland duurder geworden door de crisis? Ger 14 20.433 23 August 2011, 20:27
Laatste bericht: Marcel

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)