Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Ik probeer mijn trips ook altijd zo te plannen dat ik Seajets niet hoef te gebruiken.
1 van de oorzaken, volgens mij, van dergelijke incidenten is de omkeertijd die Seajets probeert te hanteren. Ze proberen die zo kort mogelijk te houden o.a. Omdat hun routes rond de 10 uren schommelen proberen ze om binnen de 10 uren vaartijd te blijven. De reden hiervoor is een nieuwe wet die in voege is sinds vorig jaar. Die nieuwe wet houdt in dat bij routes langer dan 10 uren er een dubbele bemanning moet zijn of dat de volledige bemanning moet vervangen worden in de haven voor men de 10 uren grens bereikt. M.a.w. Seajets wil door de omkeertijd zo kort mogelijk te houden vooral besparen op personeel.
De klachten van passagiers deze zomer zijn dan ook ontelbaar. Vooral over het feit dat ze nog in de garage staan aan te schuiven voor de ticketcontrole terwijl de klep al gesloten wordt en het schip vaart maakt. Voeg daar nog wat schommelen bij als men daar staat of nog de trappen aan het opgaan is en je kan de problemen al raden.