Lekkere vissoep (psarosoupa)
#1
Ik weet niet of iemand erin geinteresseerd is maar ik hab vandaag weer eens psarosoupa (vissoep) gemaakt volgens een recept dat ik op Samos kreeg van een buurvrouw van ons appartement.

Ingrediënten:

1200-1500 gram vis
8 koffiekopjes water
2 grote uien
2 in blokjes gesneden wortelen
4 middelgrote aardappelen ook in blokjes gesneden
2 selderei in schijven gesneden
gehakte peterselie
zout/peper
1/2 kopje olijvenolie

Bereidingswijzë:

De vis schoonmaken of al schoon kopen en in brede stukken snijden. De kop verwijderen. Laat het water in de pan koken en voeg zout, peper, de olijvenolie en de groente eraan toe, behalve de aardappelstukjes. Laat het geheel drie kwartier koken. Daarna de vis en de aardappels toevoegen en boven een kleine vlam nog eens laten koken.

Eenmaal geserveerd zou er nog wat citroensap kunnen worden toegevoegd maar dat is een kwestie van smaak.

Kali Orexi!

Ik begrijp dat er vele soorten vissoep bestaan maar dit vind ik wel een erg lekkere variant, temeer omdat er geen vissekoppen inzitten Big Grin



Quote
#2
Hoi,

En wat voor vissoort was het dan wel. Ik neem aan witvis of misschien wel platvis. Want de ene vis smaakt geheel anders dan de andere. Ik zou er b.v. geen haring of makreel in doen, lijkt me niks. Hebben zie die trouwens wel in GR ? Kun je dat nog even vermelden aub ?

Groeten van Pieter
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)