Schema ANEK-ferries tijdelijk aangepast
#1
Rederij ANEK heeft z'n vaarplan Ancona/Patras in verband met de grootscheepse evacuatie van buitenlanders uit Libie tijdelijk drastisch aangepast.
Op verzoek van de Chinese overheid werden de "Olympic Champion" en de "Hellenic Spirit" met spoed naar Libie gestuurd om daar 4500 vluchtelingen op te halen en naar Kreta te transporteren. De "El Venizelos" werd extra aan de vloot toegevoegd. De verwachting is dat de ferries Ancona/Patras vanaf 2 maart a.s. weer op schema varen.

Ger


Quote
#2
Hallo Ger , Ik hoop dat het goed gaat....

8 maart wil ik graag van Ancona naar Patras en daarna doorrijden naar Pireus en dan met de boot naar Kos.
heb via de site geboekt en betaald en wil t liefst NIET in Italië blijven wachten.

heb plannen om daar tot oktober/november te blijven.
Quote
#3
hopelijk heb je een fijne tijd Dick!

goede reis!

Petra
Quote
#4
(27 February 2011, 23:08)Dick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




heb plannen om daar tot oktober/november te blijven.

Goede reis en een fijne tijd in Griekenland Dick. Tot oktober/november, toe maar ;) , heerlijk lijkt me dat zeg. Laat je ons hier op Oriste zo nu en dan even meegenieten van hetgeen je meemaakt tijdens je lange verblijf in Griekenland?

Ger

Quote
#5
Dank Petra en Ger,

het is niet alleen vakantie...

we gaan daar een winkel openen, heel erg spannend.

ik zal af en toe wat mailen en zon oversturen hahaha
Quote
#6
Dick is alles gelukt met je verhuisspullen naar Kos??
Grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Hallo Arthur,

Het zijn geen verhuisspullen maar een winkel vol handel hahha

Zondag met de auto naar Kos.

kijken of ik de bureaucratie overleef ( belastingkantoor/gemeente/ KvK / enz enz) en dan de spullen van Nederland naar Kos met een Griekse transporteur.... SPANNEND.

Je hoort hoe hel afloopt Arthur

Of kom kijken bij KERAMOS the art of Kos.
hahaha
Quote
#8
Veel succes met jullie zaak.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Hoi Dick,
Ik lees dat je de stap hebt gezet.
Wij waren in de maand januari 2011 in Kos. Heerlijk lekker rustig en relaxed. We hebben een appartement gekocht wat volgend jaar beschikbaar komt. Ben benieuwd naar je ervaringen met verhuizen.
De bureaucratie in KOs hebben we overleefd in januari en wij zijn heel goed begeleid door onze griekse advocaat en makelaar.
Wie weet zien we je op Kos in mei 2011.
Quote
#10
Na een zonnige rit naar Ancona hebben we een woeste zee, met veel vertraging, bevaren naar Patras toen in SNEEUWbuien naar Pireus waar GEEN veerboot naar Kos uitvaarde... pas anderhalf later kregen men toestemming om uit tevaren.

de eerste paar dagen was het ´s nacht erg koud maar ik zit nu heerlijk in de zon in T-shirt met de laptop.

we schieten redelijk op met al het papierwerk en zien het vol vertrouwen tegemoet.......

waar hebben jullie een huis gekocht? wij zitten in Psalidi net boven Aegean View.

groet Dick



Quote
#11
Ik ben jaloers in een t-shirt in het zonnetje achter de laptop.
Wij hebben ons stekkie gevonden net buiten kosstad in de buurt agios nectarios. Het is een rustige wijk waar veel grieken naar uitwijken en wat meer nieuwbouw staat.

Het is in de buurt van de streek ambavrios.

Wij waren in januari ook nog even in Psalidi, maar dat is in de winter echt uitgestorven. Zelf op een mooie zonnige zondag was niets open. Dat vind ik wel jammer.

Wat ik wel heb ervaren met alle het papierwerk is dat ik/wij nu echt onze griekse taal moeten gaan uitbreiden verder dan de menukaart.


Groet Helma
Quote
#12
Hallo Herma,

Dat stuk van Kos ken ik niet zo heel goed ik zit eigenlijk boven Psalidi in de wijk Paradisi met uitzicht OP kosstad en de zee, Turkije en Kalimnos.

Onze shop openen we op Platia Platanou bij de Plataan van Hypocratus heb er veel zin aan (zeker als al het papier werk achter de rug is)

wie weet zien we elkaar groet Dick
Quote
#13
Hoi Dick,
We komen zeker in Mei even langslopen. We zitten daar niet ver vandaan en wandelen doen we vaak. We moeten tenslotte altijd even kijken of de boom nog overeind staat.
Veel succes met het resterende papierwerk.
Ben jij de griekse taal intussen als machtig, zoja hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Groet Helma
Quote
#14
Hoi Dick,
Ik ben nog helemaal nieuw en op mijn gemak even aan het rond kijken. Ik kom heel toevallig in je berichtje terecht en volgens mij ben ik in mei bij je vrouw in de winkel geweest. Ook ik ben voornemens om een winkel te gaan openen in Kos stad , al ben ik lang nog niet zo ver als jullie. Ik heb je vrouw belooft in augustus even langs te lopen om te zien hoe het haar gaat, ben heel benieuwd. Zou graag van jullie horen waar jullie allemaal tegen aan zijn gelopen en om misschien wat tips van jullie te krijgen. Ik hoop dat het jullie heel goed gaat en de jutte tas uit de winkel word haast dagelijks gebruikt :)

Groetjes Caroline
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe staking ferries chris 40 15.841 24 January 2023, 10:23
Laatste bericht: JohannesGR
  Staking, geen ferries op 16 en 17 mei 2017 metaxa 15 7.155 20 May 2017, 21:06
Laatste bericht: Electra63
  24 uurs-staking: Geen ferries op 1 mei 2017 Ger 3 4.428 01 May 2017, 15:14
Laatste bericht: Patrick
  1 Mei - staking ferries metaxa 0 3.051 26 April 2015, 09:49
Laatste bericht: metaxa
  48-uursstaking GR-ferries op 10 en 11 april Ger 16 9.429 06 April 2012, 15:20
Laatste bericht: ADO
  NEL Ferries Patrick 0 1.979 21 March 2011, 21:29
Laatste bericht: Patrick
  Griekse BTW-tarieven per 1 jan aangepast Ger 0 2.903 03 January 2011, 21:58
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)