Grieksegids nieuws
Psiloritis
#1
Hoi,

Ik heb het plan opgevat om een keer naar de top van de Psiloritis te klimmen. De bedoeling is tweede helft mei, maar nu is mijn vraag als volgt... is de top dan al wel vrij van sneeuw?

Martine
Quote
#2
Martine ik begrijp van een collega die regelmatig op Kreta te vinden is dat er op de Ida Psiloritis tot ver in het voorjaar sneeuw kan liggen. Een paar jaar geleden lag er zelfs in de tweede week van juni nog een laagje.
Vorig jaar daarentegen was begin mei alles al weg.
Tja, niets is zo grillig als het weer en wat het voorjaar ons gaat brengen is verre van zeker. 't kan vriezen, 't kan dooien riep ooit een bekende weerman ;)
K-A
Quote
#3
Hahahahaha ja, daar heb je wel gelijk in. Ik wil hem toch pas gaan beklimmen in de tweede week van onze vakantie. Dat zal de laatste week van mei zijn. Dan kijk ik zelf eerst maar wat er nog op de top aan sneeuw ligt.
Quote
#4
Martine ik zal van te voren even informeren, we zijn toch nog hier tot ver na juni, weet nog altijd niet wanneer we even terug gaan.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Hallo Martine

Ik ben er zelf verschillende malen geweest, ook eind mei. Je komt dan zeker nog een paar sneeuwvelden tegen maar die vormen over het algemeen geen probleem. De standaard route vanaf het Nida plateau is ook goed met E4-markering voorzien.

gr Berend
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#6
Dank je wel Berend. Wij willen inderdaad de standaard route vanaf Nida gaan doen. Ben ik meer nodig dan goede wandel/berg schoenen, een goede conditie en genoeg water en dergelijke?
Quote
#7
Genoeg water is erg belangrijk! Onderweg is geen water. Minimaal 3 liter per persoon. Reken ongeveer 8 a 9 uur voor deze tocht. Als je gewend bent met wandelstokken te lopen dan zijn die ook erg handig vanwege de veel losse stenen. Uiteraard goede wandelschoenen.
Bij deze route is vooral de laatste 1,5 uur naar de top geweldig qua uitzicht. Heel Kreta ligt aan je voeten!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#8
Zo zag het er eergisteren uit. Er ligt meer sneeuw dan de voorgaande 2 jaren. En op zeker dat er eind mei nog sneeuw op de top ligt. Een paar jaar geleden was het laatste restje pas eind juni gesmolten.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#
Quote
#9
Inmiddels heeft mijn man besloten dat we deze komende vakantie nog niet naar boven gaan klimmen. Maar dat geeft niets, nog genoeg andere dingen te bekijken, zoals een 145 meter hoge waterval....
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)