Thema v/d maand maart 2011: Haventjes in Griekenland
#1
Ik geef het toe, ik ben nogal laat, de maand is inmiddels al halverwege.
Onder het motto "beter laat dan nooit" toch een nieuw "Thema van de maand" voor maart 2011: haventjes in Griekenland.

Ik zal meteen even de aftrap doen:

Dit bootje lag geheel klaar voor vertrek in Agia Kyriaki (Pilion)

[Afbeelding: 34oxdau.jpg]

En dit kleurige bootje troffen we aan in Agia Patrikia op Kythira

[Afbeelding: 2hmhm5h.jpg]

Nou maar hopen dat er een hoop mooie foto's volgen.
Een suggestie voor de volgende "Thema van de maand"? Laat maar horen Idea

Ger
Quote
#2
Hier nog een die je alleen in de winter ziet, deze reiger wacht tot een boot binnenkomt en gaat dan erop zitten totdat ze een maaltje vis krijgt, deze foto is natuurlijk gemaakt in The Heartbeat of Crete.[Afbeelding: 2w565a9.jpg]
grz uit warm Agios Nikolaos.
Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Hmm Arthur; waarom geen foto van een Reiger op jouw Kaik?? Of geef je soms geen vis weg aan deze vogel?

(leuke foto!)
Haven nabij Heraklion (Kreta) Dit is de Kaik van een vriend van mij en ik ben er regelmatig op te vinden.




Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#4
[color=#0000CD] Ik vang geen vis, ga alleen voor mijn lol naar buiten en voor octopus, en die krijgt hij niet
(12 March 2011, 18:37)Alepoύ schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hmm Arthur; waarom geen foto van een Reiger op jouw Kaik?? Of geef je soms geen vis weg aan deze vogel?

(leuke foto!)

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Niet de gekende bootgarages in Klima, maar het haventje van Mandraki op Milos.

[Afbeelding: smatep.jpg]

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Het haventje van Agios Nikolaos op de Peloponessos (tussen Kardamili en Stoupa)
En zo heb ik nog VELE foto's van haventjes. Hoeveel foto's mag ik plaatsen Ger ?

[Afbeelding: 9upx1j.jpg]
En nog één om het af te leren. Het haventje van Kardamili (Peloponessos)

[Afbeelding: 731gn4.jpg]

Ger: Ideetje voor het volgende thema. Griekse lekkernijen/gerechten ??
Quote
#7
(12 March 2011, 19:42)xenga schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En zo heb ik nog VELE foto's van haventjes. Hoeveel foto's mag ik plaatsen Ger ?

Maakt niet uit hoor, je doet het immers via Tinypic zie ik. Maar als je er teveel plaatst gaat het laden van de draad natuurlijk wel veel trager.....
Zullen we zeggen maximaal zo'n 5 per inzender om de boel toch nog een beetje draaiende te houden?

(12 March 2011, 19:42)xenga schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger: Ideetje voor het volgende thema. Griekse lekkernijen/gerechten ??

Goeie tip Pieter, vanaf 1 april doen we "Griekse lekkernijen/gerechten"
Heeft iedereen al ruim de tijd om "lekkere" foto's op te zoeken ;)

By the way, het hoeven natuurlijk niet alleen foto's te zijn, leuke verhalen of anekdotes zijn zeker minstens zo leuk Idea

Quote
#8
Hoi Ger,

Bedankt voor je antwoord. Ik zal er om de andere dag een foto van een haventje op plaatsen, anders wordt het wel teveel een "one man show".
Voor het volgende thema heb ik ook al genoeg foto's in mijn archief. Anders had ik het voorstel niet gedaan toch (grapje!).
Quote
#9
Oeps... lekker onderwerp voor de volgende maand. Ik ga alvast broeden om iets lekkers te plaatsen!
Is het mogelijk een idee om het tot de "Paasdagen" te beperken? Ik zou graag eens de verschillen willen zien, horen en eigenlijk ook proeven wat er zo rond te paasdagen op de verschillende Griekse tafels komt. April lijkt mij daarvoor uitermate geschikt.
Quote
#10
[Afbeelding: auxoo0.jpg]
Kokkari, Samos

[Afbeelding: 2ueisr9.jpg]
Horto, Pilion

[Afbeelding: m75r15.jpg]
Agia Kiriaki, Pilion
Quote
#11
[Afbeelding: 9gzdc4.jpg]

Het haventje van Gythio(n) - Mani / Peloponnesos


[Afbeelding: 2hyb8yq.jpg]

Karystos - Evia
Quote
#12
[Afbeelding: 2e4ephh.jpg]
Pylos (Peloponnesus)

[Afbeelding: 11syz5i.jpg]
Epidavros (Peloponnesus)

[Afbeelding: 2jd2mi8.jpg]
Katakolo (Peloponnesus)

[Afbeelding: 51ss34.jpg]
Avlemonas (Kythira)
Quote
#13
[Afbeelding: 2e1gdwy.jpg]

Nafplio
Quote
#14
Dit is de haven van Symi Cool

[Afbeelding: 1z48fmv.jpg]
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#15
Ik weet nog wel een paar leuke thema's: Poezen - Vogels - Andere Dieren - Bloemen - De Oudste Olijfboom - Mannen Met Gekke Hoeden - De Mooiste Zonsondergang - Maan en Sterren - Kerkjes - Molentjes
Ger ideeën genoeg?
Voor deze maand (en ook volgende maand) heb ik wel bijdrages.
De bovenste is Posidineio op Samos in mei - doodstil nog
De onderste twee zijn van Pythagoreion ook op Samos




He dat is gek, het lukt niet. Weet iemand hoe ik de foto's moet plaatsen?
Ik heb ze er naar toe gesleept vanuit een map op mijn bureau. Ze waren al klein gemaakt.
??????
Ik werk op een van de nieuwste iMacs btw
Quote
#16
[Afbeelding: kijkeenshier.gif] Els, lees dit eens, dan wordt het wel duidelijk ;)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pid=3036

(mocht het om de één of andere reden toch niet lukken stuur ze even per mail ( oriste at wageral punt en el ) dan plaats ik ze in je bericht.

Ger
Quote
#17
Pythagorion Samos

[Afbeelding: 1zoaviq.jpg]

[Afbeelding: 70jmmf.jpg]
Quote
#18
Weet iemand hoe het komt dat ik geen foto's meer kan zien? Is dit bij mij alleen of zijn er nog die dit probleem hebben?
Quote
#19
Skyros

[Afbeelding: b980h2.jpg]
Quote
#20
Aanwijzingen van Ger gevonden maar moet enigzsins aangepast worden voor de Mac; ik zal er zo op reageren.
Wel moet ik de foto nog stukken kleiner maken excuses. Hier wordt aan gewerkt maar eerst even een kop koffie halen
Quote
#21
Amoopi Karpathos

[Afbeelding: tams9c.jpg]
Quote
#22
Euhh Koko 55
Je hebt hetzelfde probleem als mijn man. Vaak een scheve horizon. Met iPhoto of Photoshop kun je dat recht zetten ......
Zo nu hoop ik dat het goed is:
Bovenste foto dus Posidineio Samos in mei 2008 - uitgestorven en wat een helder water!
Onderste 2 foto's van Pythagorion Samos

[Afbeelding: 6zc2mv.jpg]

[Afbeelding: 2vs507r.jpg]

[Afbeelding: 9u4ui1.jpg]

Oef ... gelukt!
Quote
#23
(13 March 2011, 12:07)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet iemand hoe het komt dat ik geen foto's meer kan zien? Is dit bij mij alleen of zijn er nog die dit probleem hebben?
Hier werkt alles perfekt Prasoudi.
Als je even wacht gebeurt er dan nog niets? Zie je wel een rood kruisje of zelfs dat niet?
Misschien moet je je cache-geheugen even resetten?

Ger
Quote
#24
[Afbeelding: 16m3ms7.jpg]
Vathi op Meganisi

[Afbeelding: v2z6g0.jpg]
Vasiliki op Lekada
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#25
Marmari, Evia

[Afbeelding: ehalgi.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
In haar eentje "bewaakt" ze Kárpathos (Pigádia).
[Afbeelding: a4yjpz.jpg]
En er gebeurt dan ook helemaal niets!
[Afbeelding: 1zcn90p.jpg]
Quote
#27
[Afbeelding: dm68a0.jpg]

Kataraktis Chios
Quote
#28
Zoals ik al had toegezegd volgt hier nog een foto (de 3e van mij) van een haventje in Griekenland. Nou ja haventje, een redelijke haven dan, deze keer van Sami (Keffalonia). Van hieruit vertrekken vele ferries o.a. naar Ithaka en Italië.
De opname is genomen vanaf de heuvel waar in 2000 de opnames zijn geweest voor de film Captain Corelli's mandolin.
Wat betreft de voorgaande inzendingen vind ik het erg leuk om foto's van haventjes te zien waar wijzelf geweest zijn n.l. Gythio, Nafplio, Pylos, Avlemonas en Kattaraktis. Allemaal bekende beelden voor ons.

[Afbeelding: atmb1u.jpg]
Quote
#29
Aegina, Agia Marina

[Afbeelding: madspj.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Het haventje van Naoussa op Paros

[Afbeelding: 2lswm79.jpg]

Quote
#31
Zoals ik al eerder had toegezegd volgt hier wederom een foto (de 4e in de serie van mij) van een haventje in Griekenland. Er volgt er vrijdag nog 1 (5 was het max zei Ger), maar deze vind ik eigenlijk wel bijzonder.
Deze opname, niet 100% scherp maar ala, is met een telelens genomen vanaf het terras van een taverna in Chlomos (Corfu). Je kijkt hier ver en diep naar beneden naar het kleine haventje van Boukaris, eigenlijk een onbekend plaatsje/gehucht van niks voor de meeste toeristen op Corfu, maar wel heel erg mooi evenals Chlomos. Het lijkt wel of de tijd hier inderdaad heeft stil gestaan.

En waar blijven de foto's van de forumleden van andere/meerdere haventjes ? Er zijn er toch veel meer ! Laat ons genieten in aanloop van het komende vakantieseizoen.

[Afbeelding: b5qicn.jpg]
Quote
#32
(16 March 2011, 15:25)xenga schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(5 was het max zei Ger),

Zo bedoelde ik het niet hoor Pieter, ga maar lekker door met mooie foto's plaatsen. Ik bedoelde alleen niet meer dan zo'n stuk of 5 in één berichtje omdat anders het laden van zo'n pagina te langzaam zou gaan bij pc's met een trage verbinding. Ik heb nu de topic onderverdeeld in meerdere pagina's (max 20 berichten op één pagina) zodat dat laden ook wel mee zal vallen als er meerdere foto's geladen moeten worden up

Ger
Quote
#33
Hoi Ger,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik wil ook graag de andere leden van het forum de kans geven om mooie foto's te plaatsen. Zoals je weet, mag ik graag fotograferen en ik wil graag een ieder deel uit laten maken van mooie plaatjes, waarbij Griekenland mijn voorkeur heeft. In de tussentijd heb ik al een aardig "archief" aangelegd van foto's uit Griekenland en het is moeilijk om daaruit een keuze te maken.
Inmiddels heb ik, door het spitten van mijn archief, weer een idee opgedaan voor het "Thema van de maand", n.l. Musicerende Grieken. Zo heb je inmiddels al enkele ideeën ontvangen, de keus is aan jou.

Groeten van Pieter
Quote
#34
Ok dan heb ik er nog wel een paar Big Grin

[Afbeelding: 2r2bt5y.jpg]

Assos kefalonia
[Afbeelding: 2u7n4b4.jpg]

Parga
Quote
#35

Hydra

[Afbeelding: mm4ol4.jpg]

Tinos

[Afbeelding: 2uqzwaf.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#36
OK, een rondje Thassos mag natuurlijk niet ontbreken.
[Afbeelding: DSCF0103.jpg]
De oude haven van Limenas
De haven van Skala Sotiros, Thassos
[Afbeelding: DSC00467-1.jpg]
De haven van Limenaria genomen vanaf het Palataki
[Afbeelding: DSC00085-1.jpg]
Het haventje van Skala Marion (Oeps, staan geen bootjes op Sad)
[Afbeelding: BILD0093.jpg]
Quote
#37
Het is toch allemaal even mooi. Ik krijg HEIMWEElovegreece
Quote
#38
(klein maar fijn) Het haventje van: Plakias --Kreta

[Afbeelding: 2887fyq.jpg]


Het haventje van: Georgioupoli

[Afbeelding: dcby47.jpg]
Quote
#39
[Afbeelding: 2011-12ffklein.jpg]

De komende week staat de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ook in het kader van het "Thema van de maand".
Een bijzonder kanaal annex haventje langs het fort op Kerkyra.
Klik op de foto naast het logo (bovenaan de pagina) of bekijk de foto in het
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Quote
#40
Kala Nera Pilion

[Afbeelding: 27zahr8.jpg]

[Afbeelding: 2ms0zfb.jpg]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 77.700 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 50.861 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 32.782 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 51.791 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 25.985 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.305 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.364 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.339 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 45.922 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur
  Thema vd maand dec 2013: Het Griekenland-gevoel oriste 8 8.150 02 December 2013, 17:47
Laatste bericht: Andrebeek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)