wandelen samos
#1
Hallo Griekenlandkenners,

Ik ben nog nooit in Griekenland geweest.
Ik vond deze site en dacht, hier kan ik mijn vraag wel stellen.
We hebben een wandelvakantie op Samos gezien en dat lijkt ons erg mooi.
Nu las ik ook ergens dat er vorig jaar bosbranden op Samos zijn geweest.
Onze bedoeling is om in de buurt van Kokkari te gaan wandelen.
Is het daar nog wel mooi of is het meeste bos etc, verbrand.
Of moeten we ergens anders gaan wandelen op het eiland of toch een ander eiland kiezen.

Groet
Amber
Quote
#2
Amber
Vorig jaar was er bij Kokkari een klein brandje. De grote brand die de journaals in NL heeft gehaald was tussen Marathokampos en Votsalakia. Dus volgens mij kun je nog prima wandelen bij Kokkari.
Quote
#3
Kijk eens op deze site over wandelen op de Cycladen indien je zou twijfelen over Samos.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Hallo Amber,

Samos is een van de mooiste eilanden van Griekenland.

Eindeloos groen en de branden van vorig jaar hebben daar geen afbreuk aan gedaan.
De "grote" brand bij Votsalakia was meer in een wat ontoegankelijker gebied en heeft natuurlijk een spoor achter gelaten maar eigenlijk te verwaarlozen.

Samos: Eldorado voor wandelaars en een weldadige rust.

Het internet geeft je meer dan voldoende informatie over dit prachtige eiland, kom zie en overtuig jezelf.
Ga eens op internet naar: Het dorp Koumaradei op samos.Deze site geeft een heel goed beeld van Samos.

Grtz. Wick



Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#5
Sorry is was niet ingelogd.
Bedankt allemaal voor de reacties en links.We kunnen met een gerust hart gaan. Het valt me wel op dat sommige aanbieders pas 29 april een reis aanbieden. Maar gelukkig zijn er een paar die wel eerder gaan.
Nog een vraag, kun je op Samos met een wandelexursie mee van een uur of 4? Het leukste vinden wij eigenlijk om met zijn tweetjes te wandelen. We hebben sinds een jaar een gps, en dat bevalt prima. We nemen natuurlijk ook wel kaarten mee, want zo'n gps kan onderweg stuk gaan.

Groet
Amber
Quote
#6
Wil je echt wandelen en lekker rustig ga naar het fijne eiland Kythira ongelooflijk mooi en rustig
Quote
#7
Samos is prachtig om te wandelen! Er zijn echter zoveel mooie plekken in Griekenland om te wandelen! Mocht je eens naar Kreta gaan, kijk dan op mijn website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Er wordt nog aan gewerkt maar voor informatie over wandelmogelijkheden op Kreta en over een aantal wandelboekjes die ik heb geschreven, kun je daar terecht.

Veel wandelplezier op Samos!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#8
Het is Kokkari geworden. Een tijdje geleden zag ik een pdf van de busdiensten op internet van Samos , jammer genoeg kan ik deze niet meer vinden.
Iemand?

Groeten
Amber
Quote
#9
Kijk gewoon de eerste dag dat je er bent op de dienstregeling bij de centrale bushalte in Kokkari. Neem pen en papier mee en schrijf over. Die op internet stond was een oude die klopt toch niet meer.
Quote
#10
Inmiddels al weer even terug van Samos. Wat een prachtig eiland, heerlijk gewandeld. Misschien volgend jaar naar nog een Grieks eiland.
De mensen zijn ook erg vriendelijk daar.
Quote
#11
En Amber hoe was het met wandelen en de busdienstregeling? Wij waren er rond Pasen en toen was het er koud maar zoals altijd mooi.
Quote
#12
We hebben een paar keer van de bus gebruik gemaakt.
Op een keer waren we eigenlijk te laat voor de bus. Dus we liepen op ons gemak naar het busstation. Opeens zagen we in de verte de bus aankomen.
Maar we waren te ver weg. Wij zwaaien. Een paar werrklui die dit zagen, floten zo hard als ze konden naar de buschauffeur. Klein stukje rennen en we konden mee. Bleek de bus ook te laat te zijn.
Maar dat die werklui floten, is wat ik bedoel met mijn vorige bericht, echt aardige behulpzame mensen.
Het weer bij ons was over het algemeen goed, niet warm, maar behoorlijk zonnig.
De eerste dag toen we aankwamen was er een harde wind, een eerder vliegtuig uit Nederland had 3x proberen te landen, maar toen doorgevlogen naar een ander eiland. Wij zijn veilig geland, maar het was wel heftig. De piloot had ons gewaarschuwd, dat was wel weer fijn.
Mooie wandelingen gemaakt.

Groet
Amber
Quote
#13
In oktober gaan wij naar zuid Samos. ik vind het erg moeilijk om wandelroutes te vinden voor Samos. Wie heeft er nog meer tips?Huh
Quote
#14
Hoi Mineke.

Misschien heb je iets aan deze site:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Groetjes,
Cynthia
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#15
Sad 
dank je Cynthia.

Op zich heb ik daar wel wat aan, maar de nieuwste versie van sunflower is van 2005 en we hebben ervaring met sunflowers in andere streken van meer dan 5 jaar geleden. 't was echt zoeken waar een bepaalde boom nou heeft gestaan..daar waar je rechtsaf moest slaanSad

Mineke
Quote
#16
Hoi Mineke,

In een paar jaar tijd kan er inderdaad wel het één en ander veranderen. Maar het was maar een idee.

Ik kom op internet nu nog deze site voor je tegen. Heb er alleen geen ervaring mee....


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Groeten,
Cynthia
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#17
Fijn weer Cynthia,

Ik ga er mee aan de slag. Je vorige idee vond ik ook ok hoor! Ik was alleen bedroefd over de actualiteit van Sunflower. Ik ben normaal echt wel blij met een actuele Sunflower, maar ze houden het niet goed bij.

groet,
Mineke
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)