Kos
#1
Waarom staat er niets over het mooie eiland Kos en hun gastvrije mensen.
Wij komen er vanaf 1995 2x per jaar en het wordt elke keer moeilijker daar weer weg te gaan. Daarom ook besloten er wat te kopen.

Er zijn toch wel meer mensen die verliefd zijn geworden op dit mooie gastvrije eiland Kos.
Quote
#2
Dag Helma-William,

Allereerst hartelijk welkom op "Oríste", fijn dat je ons gevonden hebt.
De rubriek "Griekenland per regio" bestaat nog maar kort. Da's waarschijnlijk ook de reden waarom "Kos" nog leeg is (was).
Maar nu jij de aftrap hebt verricht kan het bijna niet anders dan dat andere discussies over het mooie Kos vanzelf loskomen.
Misschien heb jij zelf ook mooie verhalen, foto's of anekdotes over het eiland?

Ger
Quote
#3
He Helma
Ene Dick van dit forum gaat een winkel op Kos beginnen. Misschien heeft hij wat tips voor je? Je moet een netwerk zien op te bouwen aldaar met "lotgenoten" als je wat wilt kopen, is mijn eigen ervaring.
Zie de post ANEK-ferries bij de rubriek Nieuws-Stakingen enz.
Quote
#4
BEste ElsR
Ik heb het gevonden en heb contact met Dick gehad.
Wel leuk zo.

Groet helma
Quote
#5
Hoi Helma-William

wij komen zelf inmiddels 13 jaar op Kos-Tigaki we gaan ook altijd naar hetzelfde appartement Kalloudis (Irena2) en er al een trouwfeest meegemaakt .

Quote
#6
Ook ik ga al een paar jaar regelmatig naar Kos. Eerst omdat mijn dochter daar werkte ( animatie ) in een hotel en toen brak bij mij de Koskoorts uit. Ben in Mei nog geweest en ga in Augustus nog heerlijk een week. Ik ga daar kijken of er mogelijkheden zijn om iets te gaan beginnen op Kos voor volgend jaar. Ik hoop in deze vakantie een hele hoop te weten te komen over de regels, wetten en wat al niet meer. Gaat een druk weekje worden :)

groetjes caroline
Quote
#7

Caroline,
Er zit een keramiek winkel onderaan bij de boom van hypocratis. Dick heet de eigenaar.
HIj is net begonnen hij. HIj kan je vast veel van de regels en wetten vertellen. Wij hebben een huis gekocht en zijn heel goed geadviseerd door een makelaar maar ook door een goede advocaat. Je hebt ze denk ik ook nodig.
Succes wel een hele uitdaging. IK ga het volgen. September zijn wij weer in Kos en vanaf 2012 hopen we gemiddeld een half jaar daar te verblijven.

groet helma
Quote
#8
Hoi Helma,

Leuk mijn eerste reactie :) Heel toevallig ben ik in mei nog in de winkel geweest. Wist helemaal niet dat het van nederlanders was maar toen ik een prijs wilde weten antwoorde zij in het nederlands. Het is een hele leuke winkel met een heel ander assortiment dan de standaard souvenir winkel. ik wil zelf gaan kijken of het haalbaar is om een koffie/ijsthee corner te beginnen. Ik ga op 20.08 er naar toe en heb de 22ste mijn eerste afspraak bij de makelaar. Ga zeker ook het politieburo bezoeken maar natuurlijk ook nog even heerlijk vakantie vieren. Ik hou alle reacties hier zeker in de gaten en zal laten weten hoe het met de vorderingen gaat. En als je gaat in 2012 heb je gelijk een leuk adresje voor een lekkere cappuccino.
Bedankt voor je reactie.

Groetjes Caroline gremo
Quote
#9
Caroline,
Ik kan je een goede makelaar aanbevelen als je wilt. Er zijn heel wat "linke" makelaars te vinden op het eiland. Ik steek mijn hand in het vuur voor deze man, hoe hij de dingen regelt, wat hij voor je doet en hoe hij alles doet is fantastisch. Ik heb geen minuut wakker gelegen en dat is denk ik een heel lekker en relaxed gevoel.
Ik wens je veel succes en wie weet zien we elkaar voorjaar 2012 aan de koffie.

Groet Helma
Quote
#10
Hoi Helma,

Ik zou heel graag de naam van deze makelaar van je vernemen, er gaat niets boven het advies van iemand die tevreden is. Ik heb wel een afspraak bij een makelaar maar alleen omdat er bij deze makelaar een pand op internet staat waar ik misschien wat mee kan. Dus alle info is welkom Big Grin. Ik heb intussen ook contact met Dick die heel lief heeft aangeboden om wat vragen aan hem te stellen. Ik ben heel blij dat ik dit forum heb gevonden, de info die ik hier en daar zie staan helpen mij vaak weer net even verder.

Alvast heel erg bedankt caroline.
Quote
#11
Beste Caroline,
Ik heb je een email gestuurd met de gegevens van de makelaar. Veel succes. Ik weet dat hij ook winkel en bedrijfspanden heeft voor huur en koop.

Groet Helma
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)