hoppen op cycladen
#1
hallo, eind augustus gaan we naar mykonos, naxos en paros.
We haddden gedacht om op elk eiland een scooter of quad te huren.
welk van de 2 is het beste denken jullie i.v.m. de wegen?
hoeveel dagen heb je op die manier nodig per eiland?
Nog andere tips i.v.m. deze eilanden zijn ook steeds welkom.
Quote
#2
Wij hebben op Paros en Naxos rondgereden met een klein autootje, maar het is ook goed te doen met scooter of squad. De wegen zijn goed in mijn herinnering.
Steek op Paros ook eens over met het pontje naar Anti-Paros voor een paar uurtjes.
Quote
#3
(19 March 2011, 08:05)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hallo, eind augustus gaan we naar mykonos, naxos en paros.
We haddden gedacht om op elk eiland een scooter of quad te huren.
welk van de 2 is het beste denken jullie i.v.m. de wegen?
hoeveel dagen heb je op die manier nodig per eiland?
Nog andere tips i.v.m. deze eilanden zijn ook steeds welkom.

Zowel Paros als Naxos hebben hun eigen identiteit. Beiden zijn ze zeer goed te doen met een scooter, alhoewel ik op Naxos voor een autootje zou kiezen. Als je Naxos wil rond rijden zou je zeker een bezoekje moeten brengen aan Moutsouna! Ligt een beetje uit de richting maar is een leuke uitstap. Zelf ontdekken is de boodschap zou ik zeggen. ;)

Quote
#4
Bekijk eens deze site voor tips:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Bezoek op Naxos ook het plaatsje Chalki, met de Kitro (en ouzo)-destilleerderij; leuk! Naxos is groter en groener dan Paros en hier zou ik inderdaad een auto huren. Het is met een scooter ver om bijvoorbeeld het eiland rond te rijden en naar Apollonas te gaan. Het plaatsje Apiranthos is nog authentiek en leuk, Filotis ook bezoeken al kan het er heel erg druk zijn met toeristen. Maar is dan ook erg schilderachtig. Chora is levendig (druk) maar heel sfeervol en je kunt er lekker eten. Dat kan trouwens ook in Prokopios, waar simpele restaurants aan het strand nog een authentieke keuken voeren.
Quote
#6
Mykonos en Paros zijn wat kleiner en goed te doen met een quad.
Mykonos kan in het hoogseizoen behoorlijk druk zijn (en dus gladdere wegen), vandaar dat wij daar een auto hadden gehuurd.
Paros is heel goed te doen met een Quad en vrij rustig. Naxos is weer wat groter en daar hebben wij ook een auto gehuurd. Maar afhankelijk van hoe lang je daar bent kan je ook met een brommer goed terecht hoor. Zelf had ik Mykonos in 2 dagen gezien, al is Mykonos stad natuurlijk heel mooi om te zien (de klassieke plaatjes met witte huisjes en blauwe luiken) Paros is ook vrij klein maar daar kon ik mij beter vermaken. Naxos is groter dus daar kun je sowieso langer terecht. Als je mij vraagt welk eiland je het leukste vond is dat voor mij Paros. Mykonos vond ik zelf tegenvallen omdat er buiten Mykonos-stad niet zoveel is. Paros vond ik heel relaxed. Parikia vond ik echt heel leuk (hier kom je aan met de ferry). Veel plezier!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)