De toestand op Kreta
#1
Gezien de toestand in Libië vraag ik me af wat daarvan te merken is op Kreta. Ik heb begrepen dat de Amerikanen vanuit Souda gaan opereren. Zijn er bijzondere maatregelen genomen op Kreta? Misschien dat een van de inwoners ons hierover meer kan vertellen.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#2
(19 March 2011, 09:41)gradusn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gezien de toestand in Libië vraag ik me af wat daarvan te merken is op Kreta. Ik heb begrepen dat de Amerikanen vanuit Souda gaan opereren. Zijn er bijzondere maatregelen genomen op Kreta? Misschien dat een van de inwoners ons hierover meer kan vertellen.

Moet je toch bij Henk zijn op het kp hij woont boven de baai in Souda en ziet alle bewegingen wat betreft oorlogsschepen en vliegtuigen, mischien is Geert wat opgevallen op de basis in Heraklion, hier in het oosten is niks te merken.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Toevallig zag ik gisterenavond een bericht hierover waar men het alleen over Heraklion (vliegbewegingen) had. Bevoorrading van schepen wordt gewoon op zee uitgevoerd, daar hebben ze geen haven voor nodig. Ik schakelde te laat in dus misschien heb ik wat details gemist.

Dit vond ik er ook over:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Nee, tot nu toe merken wij helemaal niets bij Heraklion. Vandaag nog geen vliegtuigen of schepen gezien. Ik weet ook niet welke route ze gaan volgen indien de vliegtuigen vanuit Heraklion opstijgen. Ik neem aan dat de vliegtuigen zeer laag over zee -in de richting van Oost Kreta- zullen vliegen en vervolgens richting Libië. Eigenlijk alleen de zon gezien vandaag. Het is een heerlijke dag!
Alepoύ's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en dat nu alweer 14 jaar.
Quote
#5
Op het griekse nieuws (news247.gr) wordt vermeld dat twee Amirikaanse oorlogsschepen in Souda zijn aangekomen + een onderzeeboot. De Fransen hebben toestemming gevraagd om het vliegveld van Akrotiri te gebruiken voor 6 gevechtsvliegtuigen afkomstig van Qatar.
Kortom ook Kreta wordt gebruikt voor deze missie.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#6
demorgen.be schreef:Qatarese toestellen
Op de Kretenzische basis Souda zijn vier militaire vliegtuigen aangekomen in het kader van de internationale coalitie tegen Libië. Dat heeft het opperbevel van het Griekse leger bekendgemaakt. Het gaat om twee Mirage 200's en twee C-17 transportvliegtuigen. De Qatarese premier sjeikh Hamad ben Jassem al-Thani had zondag de deelname van zijn land aan de militaire operaties verantwoord omdat hij "een einde aan het bloedvergieten" wil zien komen.

Volgens de Amerikaanse admiraal Samuel Locklear, bevelhebber van de Amerikaanse Afrika-marine, zullen de vier Qatarese toestellen wellicht in het weekend de no-flyzone boven Libië mee beginnen afdwingen. Griekenland neemt niet rechtstreeks aan de operaties deel, maar stelt vier basissen op zijn grondgebied ter beschikking van de coalitie. Ook mogen vliegtuigen van het Franse vliegdekschip Charles-de-Gaulle door zijn luchtruim.

De vroegere bevelhebber van de luchtmacht van de Verenigde Arabische Emiraten stelt dat zijn land nu toch geen troepen ter beschikking zal stellen van de coalitie, omwille van meningsverschillen met het Westen in verband met Bahrein. Dat meldt de Arabische nieuwszender al-Arabija. (belga/kve)

Lees hier het gehele bericht:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)