Denson satreceiver heeft problemen met RTL4
#1
Mij bereiken sinds enkele dagen berichten over problemen met de ontvangst van RTL-4 na een softwareupdate bij de Denson satellietontvangers. Omdat ik begrijp dat veel satellietkijkers in Griekenland deze ontvanger gebruiken zet ik hier ook maar even de oorzaak neer:

Denson technical support schreef:RTL 4 wordt niet ingeladen!

Bij het uitvoeren van de FASTSCAN wordt RTL4 sinds 18-03-2011 niet meer ingeladen.
Door een aanpassing in het FST protocol wordt RTL4 niet meer ingeladen, wij zijn op dit moment
bezig om samen met Canal Digitaal naar een oplossing te zoeken.
Er komt binnenkort (mogelijk deze week) een software-update om dit probleem te verhelpen.
Wij raden af om om dit moment een FASTSCAN uit te voeren als u naar RTL4 wilt blijven kijken.
Zodra er meer informatie bekent is zullen wij u op de hoogte houden.

Onze excuus voor het ongemak!

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Ger

Quote
#2
Vandaag, 5 april 2011, wordt RTL 4 bij mij nog steeds niet geladen.
Is er al een oplossing voor dit probleem gevonden?

Quote
#3
(05 April 2011, 22:13)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag, 5 april 2011, wordt RTL 4 bij mij nog steeds niet geladen.
Is er al een oplossing voor dit probleem gevonden?

Misschien moet je die vraag eens stellen bij de helpdesk van Satcare/ Denson (link hierboven). Uiteindelijk zijn zij degenen die aan het probleem werken.......

Er is wel een tijdelijke oplossing:

Denson schreef:Als tijdelijke oplossing is er de volgende oplossing voor RTL4:

Ga na het “MENU” selecteer “Geavanceerde instellingen” voer de standaard pincode in: 0000 (Of uw eigen pincode)
Selecteer “Kanaal Scan” en selecteer "frequentie" en voer als frequentie 12344 in, met behulp van de cijfers op de AB.
Selecteer de polarisatie "Horizontaal" "H" en bij “Symbol Rate” voer hier in 27500
Selecteer verder naar beneden naar “Scan Modus” selecteer met de linker of rechter cursor toets van SAT naar TP
Druk nu op de groene toets op de afstandsbediening, de kanalen worden nu ingeladen.
Na deze handeling kunt op positie 1000 na RTL4 kijken.

Door de overige kanalen te verwijder die ook zijn toegevoegd kunt u eigenlijk van NED1 door één kanaal naar beneden te zappen RTL4 kijken.
Hoe dit in zijn werk gaat vindt u in de uileg hieronder.

Druk op de “MENU” knop en selecteer “Bewerk kanalen” selecteer de 1e regel “Bewerk TV Fav kanalenlijst”.
U ziet nu de toegevoegde kanalen, deze kunt u één voor één verwijderen door op de “OK” knop te drukken, selecteer JA en OK.
Het kanaal is verwijderd, herhaal deze handeling totdat u RTL4 overhoudt, druk op EXIT.
Op positie 1000 staat als laatste RTL4, vanaf NED1 hoeft u maar één kanaal naar beneden te zappen voor RTL4.
Quote
#4
(06 April 2011, 06:51)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 April 2011, 22:13)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag, 5 april 2011, wordt RTL 4 bij mij nog steeds niet geladen.
Is er al een oplossing voor dit probleem gevonden?

Misschien moet je die vraag eens stellen bij de helpdesk van Satcare/ Denson (link hierboven). Uiteindelijk zijn zij degenen die aan het probleem werken.......

Er is wel een tijdelijke oplossing:

Denson schreef:Als tijdelijke oplossing is er de volgende oplossing voor RTL4:

Ga na het “MENU” selecteer “Geavanceerde instellingen” voer de standaard pincode in: 0000 (Of uw eigen pincode)
Selecteer “Kanaal Scan” en selecteer "frequentie" en voer als frequentie 12344 in, met behulp van de cijfers op de AB.
Selecteer de polarisatie "Horizontaal" "H" en bij “Symbol Rate” voer hier in 27500
Selecteer verder naar beneden naar “Scan Modus” selecteer met de linker of rechter cursor toets van SAT naar TP
Druk nu op de groene toets op de afstandsbediening, de kanalen worden nu ingeladen.
Na deze handeling kunt op positie 1000 na RTL4 kijken.

Door de overige kanalen te verwijder die ook zijn toegevoegd kunt u eigenlijk van NED1 door één kanaal naar beneden te zappen RTL4 kijken.
Hoe dit in zijn werk gaat vindt u in de uileg hieronder.

Druk op de “MENU” knop en selecteer “Bewerk kanalen” selecteer de 1e regel “Bewerk TV Fav kanalenlijst”.
U ziet nu de toegevoegde kanalen, deze kunt u één voor één verwijderen door op de “OK” knop te drukken, selecteer JA en OK.
Het kanaal is verwijderd, herhaal deze handeling totdat u RTL4 overhoudt, druk op EXIT.
Op positie 1000 staat als laatste RTL4, vanaf NED1 hoeft u maar één kanaal naar beneden te zappen voor RTL4.


Denson:
Ger, dank ik heb je oplossing uitgevoerd en het werkt perfekt.
De vlaamse zenders Brt1 en 2 krijg ik er ook niet op is daar ook zo n oplossing voor
of zitten die niet in het basispakket
Quote
#5
(10 April 2011, 20:16)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, dank ik heb je oplossing uitgevoerd en het werkt perfekt.
De vlaamse zenders Brt1 en 2 krijg ik er ook niet op is daar ook zo n oplossing voor
of zitten die niet in het basispakket

Nee, daarvoor heb je een uitgebreider pakket voor nodig zoals je hier kunt zien:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger

Quote
#6
Regelmatig valt ned. 1 2 3 uit na enkele seconden is alles er weer (denson) wat zou dat kunnen zijn?
Ik heb RTl 4 probleem door omleiding (informatie via dit forum waarvoor dank)opgelost.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Problemen met BVN Choreftis 6 3.311 06 April 2021, 12:02
Laatste bericht: Patrick
Sad ontvangen van RTL4 in Griekenland clementina 24 17.230 04 September 2013, 19:53
Laatste bericht: clementina
  Ontvangst RTL4, 5 en 7 op Lesvos Marikaki 6 10.647 02 September 2009, 09:55
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)