Fodelianakis olijfolie                 
de zomer komt
#1
Het was weer heerlijk vandaag, lekker zonnetje met 24 graden, weinig wind,een nationale feestdag, iedereen vrolijk, de eerste cruiseboot, en kermis in het dorp dus de middenstanders varen er wel bij.
[Afbeelding: 2lnie4k.jpg]
[Afbeelding: 2vw8d50.jpg]
en dit gaat vanavond in de oven
[Afbeelding: 15834b7.jpg]
wat wil een mens nog meer.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
ziet er heerlijk uit,ja wat wil je dan nog meer ,een lekker wijntje erbij
moet nog wachten tot 15 april ,naar plakias
smakelijk eten voor vanavond
mvrg GER
Quote
#3
Veel plezier in het zuiden.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Voor alle bofkonten die al in Griekenland zitten: Hier in Zuid-Limburg was het vandaag gelukkig ook lekker weer. Tussen de middag op een terrasje op het Onze Lieve Vrouwenplein in Maastricht geluncht. Ook leuk.
Maar zit toch wel af te tellen tot de 15e april want dan vertrekken wij ook weer naar ons geliefde Samos.
Bestel maar vast mooi weer Wick!
Quote
#5
(25 March 2011, 18:19)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor alle bofkonten die al in Griekenland zitten: Hier in Zuid-Limburg was het vandaag gelukkig ook lekker weer. Tussen de middag op een terrasje op het Onze Lieve Vrouwenplein in Maastricht geluncht. Ook leuk.
Maar zit toch wel af te tellen tot de 15e april want dan vertrekken wij ook weer naar ons geliefde Samos.
Bestel maar vast mooi weer Wick!
Els bis tich een echte Sjeng, ik vertaal hem voor de Hollanders (Els ben jij een echte Maastrichtse)
grz Arthur


Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
@Arthur.Slaat dat "Sjeng" op de vroegere gouverneur Kremer? Met wie ik zo lekker asperges mocht eten in datzelfde restaurant waar ZKH Prins Bernard ook graag kwam? Je weet vast wel waar ik bedoel.
Quote
#7
Dit is wel erg offtopic en alleen begrijpelijk voor zuid L1mburgers, het heeft niks te maken met onze oude Gouverneur, Google eens op Sjeng Maastricht en kijk wat er uit komt, arrogant tot op het bot, Maastricht is voor (mij) nr 3 na Sittard en Roermond. En nu weer verder met Kreta.grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Ik ben geen echte Sjeng (=Maastrichtenaar) maar Haagse die met een Kerkradenaar getrouwd is (die ik heb leren kennen in Kenia) en vervolgens zijn we in Maastricht terecht gekomen vanwege onze banen. Wat we samen delen ( om weer on-topic te komen) is een voorliefde voor Griekenland en toen we een keer op Samos kwamen was het Love-On-First-Sight voor het eiland. Genoeg over mij nu.
Quote
#9
@Arthur.Excuus, je hebt volkomen gelijk!Ik zal me in het vervolg van dit soort off-topic uitstapjes onthouden.Geen punt.
Dat is een lekkere bak eten, die je daar de oven in schuift.Zijn die heerlijke Griekse tomaten nu al helemaal rijp op Kreta.Eet smakelijk/was het lekker?
Quote
#10
(25 March 2011, 18:19)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor alle bofkonten die al in Griekenland zitten: Hier in Zuid-Limburg was het vandaag gelukkig ook lekker weer. Tussen de middag op een terrasje op het Onze Lieve Vrouwenplein in Maastricht geluncht. Ook leuk.
Maar zit toch wel af te tellen tot de 15e april want dan vertrekken wij ook weer naar ons geliefde Samos.
Bestel maar vast mooi weer Wick!

Hoi ElsR,

Ik heb jaren gewoond op het Onze Lieve Vrouwenplein maar dan in Tilburg. Maastrichts OLVP ken ik ook en dat is wel een van de gezelligste plekjes daar.
Het mooie weer is besteld en ook al aanwezig hier, gisteren met de Nationale feestdag prachtig weer.
Vandaag gaan wij Jeu de Boulen in Votsalakia. Wij willen de Grieken uit hun luie stoel halen; eerlijk gezegd valt dat niet mee.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#11
Ja, de zomer komt eraan. En omdat te vieren zijn wij gisteren met enkele vrienden neergestreken op een terrasje. Onder het genot van een drankje en voor de dames een ijsje (gemaakt van geitenmelk) lekker gezeten en bij gekletst. Vanaf het terras keken wij naar deze mooie plataan. (zie foto)

Wie weet in welke plaats wij zaten? (hulp: op Kreta)


[Afbeelding: rvcy6d.jpg]


En ach af en toe even offtopic gaan -zoals in eerdere berichten hier-, dat moet toch kunnen? Ik vond het leuk om te lezen.



Alepoύ's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en dat nu alweer 14 jaar.
Quote
#12
Wat ziet die ovenschaal er heerlijk uit!
Wat is het recept en zie ik het goed dat onder de groentes vis ligt??
groetjes
Quote
#13
(26 March 2011, 16:46)maria alida schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ziet die ovenschaal er heerlijk uit!
Wat is het recept en zie ik het goed dat onder de groentes vis ligt??
groetjes
Dat heb je goed gezien, moest dit van Danka doorgeven, Schoongemaakte vis naar keuze zonder kop en staart, de bodem licht inwrijven met olijfolie, plakjes tomaat op de bodem verdelen,de vis erop, rondom plakjes (1cm dik) aardappel,aubergines in plakjes, baby courgettes of (grote in plakjes) plakjes paprika.verse peterslie grof gehakt,4 grote tenen knoflook geschaaft.peper zout en rijkelijk olijfolie en verse citroensap eroverheen,dan 35 min in een voorverwarmde oven bij 200 graden.Kalo Orexi




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
@Arthur; Ik hoorde van mijn vrouw een lekkere variant i.p.v. vis, Ziguri (Schapenvlees).

Kalo vradi

Dick
Quote
#15
Αγαπητέ Arthur
Ευχαριστώ πάρα πολύ για την συνταγή σου.

Ga ik van de week zeker maken !!!
Quote
#16
Maria alle eer gaat naar Danka, zij verrast me elke keer weer met haar kookkunst (alla mie) Deze plaat maakt ze ook regelmatig met door mij zelf gevangen octopus

[Afbeelding: 11kz95x.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
Oei, Arthur, dat ziet er ook heel erg lekker uit! Wel dezelfde groentes, zo te zien.
Is Danka je vrouw of een kok van een restaurantje daar in Agios Nikolaos?
Nog 3 weekjes dan kan ik weer genieten van de Griekse keuken,(en het Griekse leven, zee, natuur etc) in Agios Nikolaos, niet op Kreta maar in de Mani.
filika
maria
Quote
#18
Danka is mijn vrouw, en kok is ze niet, (maar ze kookt en bakt heeeeeeerlijk) haar eigenlijke beroep is accountant dus ze kan ook nog heel goed rekenen, hier in Agios doet ze voornamelijk massages met aroma therapie en samen met mij genieten van al het goede wat Kreta te bieden heeft.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
@Arthur

Als het allemaal net zo lekker smaakt als het eruit ziet dan mag Danka zichzelf gerust kok noemen... ;)

Petra
Quote
#20
Beste Aleroú,
Tussen al dat lekkers, we gaan het uitproberen (dank Arthur voor de plaatjes, maar meer nog die accountant), verdwaalt de vraag rond "jouw" plataan. Hoort hier misschien ook niet thuis, maar toch nieuwsgierig. Ik meende hem ontmoet te hebben en ben op zoek gegaan. Maar de "mijne" is veel groter en staat in Krási, tenminste in september 1989. Men zegt: "De grootste plataan van Europa". Maar ja, het blijven toch Kretenzers hè.
Het gezelschap op de foto is een groep bouwvakkers met de schaft. Krasí, eten, muziek, zingen en zelfs dans. Bar gezellig zomaar toevallig. Om een uur of drie gingen ze gewoon daarnaast weer aan het werk. De "mijne" is groter, maar de "jouwe" is ook mooi hoor ;).
Waar was dat nou ?
Hartelijke groet, Cor.

[Afbeelding: 2s8mtza.jpg]





Quote
#21
Hallo Cor,

"mijn" boom staat in Fodele. Het dorpje van El Greco en ongeveer 10 km. van mijn woonplaats Agia Pelagia op Kreta.
Mooi zijn ze he; die bomen.
Alepoύ's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en dat nu alweer 14 jaar.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)