Manolis Rassoulis is overleden.
#1
De beroemde Griekse tekstschrijver Manolis Rassoulis, een van de meest bekende en populaire Griekse dichters en tekstschrijvers is ongeveer anderhalve week geleden overleden.
Rassoulis werd dood aangetroffen in zijn huis in Thessaloniki door enkele vrienden die waren ongerust, omdat zij hem al een paar dagen niet meer konden bereiken.

Manolis Rassoulis werd geboren in Heraklion op Kreta op 28 september 1945. Hij studeerde film en muziek en begon zijn zangcarriere in Plaka, Athene. Hij begon liedjes te schrijven tijdens de Griekse junta - hij zelf was "verbannen" naar Londen, omdat hij fel gekant was tegen de junta.

Hij werkte samen met vele grote Griekse zangers en componeerde een aantal van de belangrijkste nummers van die tijd. Zijn muziek en songs zijn gezongen door alle grote zangers in Griekenland, zoals Haris Alexiou, Giorgos Dalaras, Glikeria, Maria Farantouri en nog veel meer.

Enkele van zijn bekende nummers zijn "Tipota den paei hameno", "Ola se thimizoun", Negrika, "niose mij ", "Ach, Ellada"en meer.

Kalo taxidi.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Alepoύ's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en dat nu alweer 14 jaar.
Quote
#2
En het was een echte Kretenzer, en ook nog veel te jong om al te gaan.
Kalo taxidi Manoli
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Ik heb 1 keer een optreden van hem gezien op Kreta, in Analipsi, waar hij samen met zijn dochter optrad. Dat heeft echt een diepe indruk op mij gemaakt en mij gelijk een groot fan van hem gemaakt
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#4

Ik heb kennelijk het voorrecht gehad om Manolis Rassoulis als gast te mogen ontvangen op ons complex. En ja, het was een een apart persoon.

Wat ik nog wil zeggen: de avond dat Manolis en Adonis (Psarandonis) hier bij ons muziek hebben gemaakt was zeer special.
Alepoύ's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en dat nu alweer 14 jaar.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)